Napisano 16 Sierpień 201212 l Cześć, podczas modelowania pewnej części natrafiłem na problem, który zagiął mnie już któryś raz podczas pracy w maxie, niesamowicie irytujący, a czasem bardzo przydatny. Mianowicie, jak połączyć krawędzie otworów z obrysem całej płaszczyzny? nie wiem czy mnie zrozumieliście, więc zaznaczyłem na niebiesko i czerwono krawędzie, które chcę połączyć. Jak?
Napisano 16 Sierpień 201212 l A co sie bedzie z tym dzialo? Meshmooth? Wyginanie? Daleki element ktorego nie bedzie widac z bardzo bliska?
Napisano 16 Sierpień 201212 l Autor Nie będzie zbyt widoczny, ale inne mniejsze elementy mogą w pewnych widokach "wyglądać" zza niego, dlatego musze sie dowiedzieć jak stworzyć tam płąszczyznę. Nie będzie wygładzany, wyginany, ani nawet teksturowany.
Napisano 16 Sierpień 201212 l moim zdaniem powinieneś wyodrębnić splajny, czyli zaznacz te kształty okręgi i cały obrys, daj create shape from splain. Utworzy ci się splain. Zaznacz go, daj extrude (modyfikator) i już masz. A jak chcesz połączyć go z resztą obiektu to collapse all, przyłóż do obiektu, zaznacz vertexy do połączenia i daj weld. Z wygłądzaniem może być po tym trochę zabawy..
Napisano 16 Sierpień 201212 l Autor Dzieki! Zaraz sprawdze uzytecznosc, bo wydaje sie skuteczny. Nie bede tego wygładzał, nawet chamfera nie bede robil, bo to jest detal, nie musi byc hi-poly :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto