Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

Uczę się mapować na takim obiekcie i cały czas mam z tym problem.

1h.jpg

 

Tak wygląda mapowanie. Nie wiem jak sobie z tym kształtem poradzić. Gdy daję relax na dowolny element to robi mi się taka flanela i wszystko zawija i zniekształca. Czy można to jakoś inaczej podzielić np. na mniejszą ilość elementów? Pelt kompletnie nie działa bo rozciąga od środka i od krawędzi.

 

3h.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Hejka!

Spróbuj podzielić element w tym miejscu:

scaled.php?server=690&filename=uvwm.jpg&res=landing

Użyj relax by angle face na obu podzielonych elementach i potem połącz używając, któregoś ze stitch-ów. W razie potrzeby jeszcze raz delikatny relax na polaczeniu badz calym polaczonym elemencie. Powinno pomóc:)

Pozdrawiam!

Napisano

Ok a jeszcze tak zapytam, jak dopasować skalę tekstur mając kilka różnych obiektów? Przykładowo robię teksture koła później gąsienic jak dopasować wielkość map? Zaznaczyłem te obiekty dałem grupowego unwrap uvw ale rescale clusters w ogóle nie działa.

Napisano

Zastanawiam się nad całym procesem, jak to dopracować, chciałbym dany element zrobić do końca uvw + tekstura i do niego później już nie wracać. Część detalu chciałbym zrobić na mapkach, bump/displacement i jak dam rescale na końcu to chyba wszystko mi się rozjedzie?

Napisano

nie do końca rozumiem pytanie. najpierw zrób unwrap tak, żeby checker odpowiednio się układał (m.in. przy użyciu Relax by Face). później użyj rescale i ułóż wszystkie UVki wewnątrz kwadratu w unwrapie. wyrenderuj UVkę jako podkład do photoshopa. może to chałupnicza metoda, nie znam się zbyt na mapowaniu ale zazwyczaj wystarcza.

 

nie wiem co chcesz osiągnąć, ale nie musisz skalować UV-ek tak by wszystkie obiekty miały jednakową skalę. wystarczy żeby poszczególne płaty UV danego obiektu zgadzały się skalą z pozostałymi tegoż, ale to też nie zawsze konieczne

Napisano (edytowane)

Załóżmy że mam dwa osobne obiekty, mapuje pierwszy potem drugi, dorabiam bump i displacement, jeżeli będę chciał wyrównać skalę uvałek to detal na mapach (bump/disp) mi się rozjedzie i nie będzie w tym samym miejscu?

 

Chodzi mi o to czy mapować już gotowy model czy po kawałku w trakcie jego tworzenia i czy będę mógł wtedy dopasować rozmiar uvałek bez niszczenia bump/disp do całej reszty

 

 

Tak to teraz wygląda, wszystko byłoby nawet ok gdybym nie zapomniał o otworze który teraz się zapada i psuje wszystko

4h.jpg

Edytowane przez Logos
Napisano

Jesli chodzi o tworzenie mapek to podstawą jest dokładne przemyślenie całego modelu, gdzie możesz sobie pozwolić na niską jakość, gdzie model będzie bardziej widoczny i potrzeba wysokiej rozdzielczości. Masz rację, że jak już stworzysz teksturki i mapki to reskaling nie ma sensu; chyba, że bardzo potrzebujesz to wtedy bedziesz musiał sie bawić w photoshopie bądz w gorszym wypadku pracowąc od początku. Więc dobrze całą sprawę przemyśl. Weźmy na przykład tą dziurkę, najlepiej to miejsce wyciąć w siatki w miejscu gdzie dziura się zapada i środek dziury nie będzie aż tak ważny więc w UVW map możesz to miejsce upchać i zminiejszyć gdzie chcesz ile chcesz:) Dzięki temu będziesz miał więcej miejsca, gdzie to ważne. Podsumowując: Zrób sobie plan i przemyśl wszystko:)

 

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności