Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

cześć

 

czy jest w maxie jakaś proceduralna mapa, która każdemu elementowi obiektu nadawałaby inną wariację koloru bazowego? powiedzmy, że mam linę splecioną z cienkich żyłek. chciałbym wrzucić na to jeden materiał, ale żeby żyłki różniły się między sobą odcieniami

 

edit:

znalazłem płatny plugin, gdyby komuś przyszedł pomysł jak zrobić to w samym maxie byłbym wdzięczny

http://www.vizpark.com/shop/color-tools/

 

pozdrawiam

Edytowane przez polka dot

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jeśli chodzi o mapę to nic mi nie przychodzi do głowy ale zrobiłbym to inaczej - attach na linki tak żebym miał jedną geometrię, na to modyfikator material by element i na to multi/sub-object material z odpowiednią ilością odcieni. Żeby się nie bawić w ręczne ustawianie odcieni na np 10 materiałach możesz zassać skrypt Variance MultiMaterial - z jednego materialu robi multi/sub-object mat z randomowymi wartosciami value, hue itp. procent można kontrolować

Napisano
  • Autor

arturprx2 - dzięki, fajna ta mapa. jeszcze pewnie się przyda

 

żółty - super, nie znałem tego modyfikatora. najważniejsze że można po nim skolapsować spowrotem do editable poly. wystarczy mi z pięć odcieni więc mogę się pobawić ręcznie, zależy mi na nieużywaniu zewnętrznych skryptów - póki co chyba wystarczy mi MaterialByElement, dzięki wielkie

 

edit:

elegancko, o to chodziło:D wystarczyło użyć czterech kolorów wpakowanych w jeden multi/sub. polecam modyfikator bo ma bardzo fajną kontrolę losowości przyznawania poszczególnych ID.

 

Ouy4e.jpg

Edytowane przez polka dot

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności