Napisano 20 Sierpień 201212 l cześć czy jest w maxie jakaś proceduralna mapa, która każdemu elementowi obiektu nadawałaby inną wariację koloru bazowego? powiedzmy, że mam linę splecioną z cienkich żyłek. chciałbym wrzucić na to jeden materiał, ale żeby żyłki różniły się między sobą odcieniami edit: znalazłem płatny plugin, gdyby komuś przyszedł pomysł jak zrobić to w samym maxie byłbym wdzięczny http://www.vizpark.com/shop/color-tools/ pozdrawiam Edytowane 20 Sierpień 201212 l przez polka dot
Napisano 20 Sierpień 201212 l Maxowego nie kojarzę ale jest http://www.ylilammi.com/BerconGradient.shtml
Napisano 20 Sierpień 201212 l jeśli chodzi o mapę to nic mi nie przychodzi do głowy ale zrobiłbym to inaczej - attach na linki tak żebym miał jedną geometrię, na to modyfikator material by element i na to multi/sub-object material z odpowiednią ilością odcieni. Żeby się nie bawić w ręczne ustawianie odcieni na np 10 materiałach możesz zassać skrypt Variance MultiMaterial - z jednego materialu robi multi/sub-object mat z randomowymi wartosciami value, hue itp. procent można kontrolować
Napisano 20 Sierpień 201212 l Autor arturprx2 - dzięki, fajna ta mapa. jeszcze pewnie się przyda żółty - super, nie znałem tego modyfikatora. najważniejsze że można po nim skolapsować spowrotem do editable poly. wystarczy mi z pięć odcieni więc mogę się pobawić ręcznie, zależy mi na nieużywaniu zewnętrznych skryptów - póki co chyba wystarczy mi MaterialByElement, dzięki wielkie edit: elegancko, o to chodziło:D wystarczyło użyć czterech kolorów wpakowanych w jeden multi/sub. polecam modyfikator bo ma bardzo fajną kontrolę losowości przyznawania poszczególnych ID. Edytowane 20 Sierpień 201212 l przez polka dot
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto