GrafMax Napisano 5 Sierpień 2004 Napisano 5 Sierpień 2004 Czesc. Przymierzam się do animacji postaci. To będzie mój pierwszy raz i dlatego chciałbym o coś zapytać. Zastanawia mnie jak sie ma sprawa z uzebieniem. Czy szczęka postaci powinna byż scalona ze skórą twarzy, czy jako osobny obiekt? Boje sie ze gdy bedzie to jeden obiekt, beda problemy przy morphingu, ze zęby beda sie znieksztalcac itp. Mozecie mi cos poradzic w tej kwestii? Aaa i gdyby ktoś mial jakis tutorial dobrz opisujacy łączenie morphingu twarzy z animacja reszty ciala, to bardzo bym prosił o link. Z gory dziekuje P.S. zamierzam animowac w 3ds max5 z Bones Pro 3
dr Ug Napisano 5 Sierpień 2004 Napisano 5 Sierpień 2004 Zeby i cala jama ustna osobno. "tutorial dobrz opisujacy łączenie morphingu twarzy z animacja reszty ciala" ?? Chodzi Ci o podlaczenie glowy do ciala?
GrafMax Napisano 6 Sierpień 2004 Autor Napisano 6 Sierpień 2004 Chodzi mi o połączenie animacji za pomocą kości (dla ciała postaci) z animacją za pomocą morphingu (mimika twarzy).
soshka.cg Napisano 6 Sierpień 2004 Napisano 6 Sierpień 2004 Tutorial jak połączyć morfowaną główkę z resztą ciała http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/bodyhead/headbodyattach_1.asp
GrafMax Napisano 6 Sierpień 2004 Autor Napisano 6 Sierpień 2004 Dzięki za pomoc :-) Jeszcze jedno pytanko. Skoro szczęka ma być osobnym obiektem, to z czym ja zlinkować, aby się prawidłowo poruszała podczas animacji, zakładajac że bede animował właśnie przez morphing?
dr Ug Napisano 6 Sierpień 2004 Napisano 6 Sierpień 2004 Z koscia glowy. Morphingiem nie bedziesz jej przeciez obracal.
soshka.cg Napisano 6 Sierpień 2004 Napisano 6 Sierpień 2004 Ja bym poprostu przypisał jedną kość do "dolnej szczęki" zważywszy na fakt iżtylko ona się porusza. Ups ale mam reflexx :) dr Ug już przeciesz odpowiedział
boner2 Napisano 6 Sierpień 2004 Napisano 6 Sierpień 2004 witam robisz tak osobno glowa od reszty ciala laczona jakos dyskretnie na szyji. robisz kilka kopii tej glowy na kazdej inny wyraz twarzy wlacznie z ruchem szczeki tak aby mozna uzyskac zadowlajaacy efekt ... a nastepnie przy skiningu czy psychice nadajesz tej jednej glowie ktora bedziesz uzywal kosc glowy i bedzie hulac zapewniam :) pzdr
GrafMax Napisano 6 Sierpień 2004 Autor Napisano 6 Sierpień 2004 ok, dzięki Ale na poczatek to bede chyba animował rybkę ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się