Lukasz2010 Napisano 1 Wrzesień 2012 Napisano 1 Wrzesień 2012 Witam Próbuje zamodelować pewien obiekt w cadzie i zaimportować do 3d maxa w celu dalszej obróbki. Jednak natrafiłem na mega irytujący problem mianowicie po zaimportowaniu do 3ds maxa obiektów z cada powstają jakieś dziwne falbanki? Prośba o pomoc wrzucam screen jak to wygląda po imporcie oraz jakich funkcji używam przy importowaniu. [ATTACH=CONFIG]87332[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87333[/ATTACH]
Lukasz2010 Napisano 1 Wrzesień 2012 Autor Napisano 1 Wrzesień 2012 Okazało się, że problemy wynikają z układu współrzednych cad był na oryginalnych i 3ds nie ogarniał. Wrzuciłem obiekty w dwg na wsp 0,0,0 i po imporcie do 3ds maxa już jest tak samo jak w dwg :). Jednak teraz mam inny problem mianowicie nałożenia tekstury, jak można to zmienić aby tekstura była na całym obiekcie taka sama a nie przeskalowana na różnych odcinkach? [ATTACH=CONFIG]87335[/ATTACH]
Lukasz2010 Napisano 1 Wrzesień 2012 Autor Napisano 1 Wrzesień 2012 Ok zadziałało UVW MAP ;) Chociaż nadal mam [pytanie w sprawie tekstur, czy lepiej jest tworzyć tekstury za pomocną efektów w 3ds maxie czy np importowaniem jpg ?? Z jpg jest o tyle problem, że widać szwy , jest na to jakiś sposób ?
shadowsexpe Napisano 1 Wrzesień 2012 Napisano 1 Wrzesień 2012 Praktycznie w maxie się posługujesz ciągle jakimiś jpgami lub innymi formatami graficznymi jak musisz coś dokładnie zmapować rozłożyć na powierzchniach bardziej skomplikowanych tekstury korzystaj z unwrap uvw. http://www.cgrats.com/uvw-unwrap-tutorial-for-hard-edged-objects.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się