Napisano 1 Wrzesień 201212 l Witam Próbuje zamodelować pewien obiekt w cadzie i zaimportować do 3d maxa w celu dalszej obróbki. Jednak natrafiłem na mega irytujący problem mianowicie po zaimportowaniu do 3ds maxa obiektów z cada powstają jakieś dziwne falbanki? Prośba o pomoc wrzucam screen jak to wygląda po imporcie oraz jakich funkcji używam przy importowaniu. [ATTACH=CONFIG]87332[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]87333[/ATTACH]
Napisano 1 Wrzesień 201212 l Autor Okazało się, że problemy wynikają z układu współrzednych cad był na oryginalnych i 3ds nie ogarniał. Wrzuciłem obiekty w dwg na wsp 0,0,0 i po imporcie do 3ds maxa już jest tak samo jak w dwg :). Jednak teraz mam inny problem mianowicie nałożenia tekstury, jak można to zmienić aby tekstura była na całym obiekcie taka sama a nie przeskalowana na różnych odcinkach? [ATTACH=CONFIG]87335[/ATTACH]
Napisano 1 Wrzesień 201212 l Autor Ok zadziałało UVW MAP ;) Chociaż nadal mam [pytanie w sprawie tekstur, czy lepiej jest tworzyć tekstury za pomocną efektów w 3ds maxie czy np importowaniem jpg ?? Z jpg jest o tyle problem, że widać szwy , jest na to jakiś sposób ?
Napisano 1 Wrzesień 201212 l Praktycznie w maxie się posługujesz ciągle jakimiś jpgami lub innymi formatami graficznymi jak musisz coś dokładnie zmapować rozłożyć na powierzchniach bardziej skomplikowanych tekstury korzystaj z unwrap uvw. http://www.cgrats.com/uvw-unwrap-tutorial-for-hard-edged-objects.html
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto