Skocz do zawartości

wycinanie kształtów w plane, niedomknięty border


elemeledutky

Rekomendowane odpowiedzi

Problemów z tworzeniem terenu (i nie tylko) ciąg dalszy..

 

1. Posiadam plane'a który będzie płaskim fragmentem terenu.

 

[ATTACH=CONFIG]87344[/ATTACH]

 

Niebieskie kształty na omawianym plane'ie to zlinkowana geometria zaimportowana z cada - w tych miejscach pojawi się woda.

Postanowiłem wyciąć w planie nowe polygony (w miejscach, w których znajdują się kształty zaimportowane z autocada) za pomocą cut tool. Następnym krokiem byłoby wyciągnięcie w dół nowo stworzonych polygonów (tworząc zagłębienie na wodę) i stworzenie nowych elementów które wypełniają wspomniane wgłębienia (czyli symulują wodę).

 

[ATTACH=CONFIG]87345[/ATTACH]

 

 

Wszystko "szło" po mojej myśli podczas wycinania pierwszych dwóch polygonów, przy wycinaniu cutem trzeciego polygonu zaczęły sie pojawiać takie oto babole:

 

[ATTACH=CONFIG]87346[/ATTACH]

 

Dodam, że podobny problem z cutem miewałem już wcześniej, jednak nigdy nie udało mi się wywnioskować z czego to wynika.

Jak tego uniknąć i co może być przyczyną?

Wszelkie uwagi, wskazówki i propozycje alternatywnych sposobów osiągnięcia zamierzonego efektu są mile widziane.

 

2. Po zastosowaniu skryptu Populate Terrain na stworzoną w ten sposób powierzchnię (z wgłębieniami na wodę), siatka rzeczywiście jest porządkowana, ale wgłębienia znikają, czy da się tego uniknąć?

 

3. Często zdarza mi się, że przy próbie modelowania chcę zamknąć border np. za pomocą funkcji cap (jak na załączonym obrazku w miejscu zaznaczonym kolorem)

 

[ATTACH=CONFIG]87349[/ATTACH]

 

Jednak w momencie próby selekcji border'a okazuje się, że jest on nieco większy niż bym chciał (jakby był nie zamknięty). Wierzchołki są zespawane, jednak pomimo tego zaznaczenie wygląda tak:

 

[ATTACH=CONFIG]87350[/ATTACH]

 

Domyślam się, że to jakiś podstawowy błąd przy modelowaniu, niestety nie wiem jaki ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nie wiem czy dobrze rozumiem co chcesz osiągnąć ale wydaje mi się że zamiast wycinać coś cutem z plejna który jest płaski łatwiej ci będzie wyekstrudować te kształty z cada i użyć booleana.

ps. co to za białe linie na pierwszym skrinie ? siatka ? ;>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej by to było zrobić edytowalnymi splajnami a potem wyekstrudowac wszytko, masz tu opcje operacji bolena na splajnach co pozwala na tworzenia rożnych kształtów obiektów wycinanych z głównego. Natomiast co do pytania następnego to masz opcje bridge w poly co umożliwia ci właśnie zrobienie tego co chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Białe linie na pierwszym screenie to siatka powstała w wynku użycia cut.

Starałem się uniknąć booleana, jako, że z tego co czytałem powoduje spore problemy z siatką i nie jest zbyt dokładny. Dlatego też wybrałem cut.

Zależy mi na znalezieniu przyczyny powstawania tych baboli, bo cuta używam dosyć często, i równie często mam z nim podobne problemy.

Jeżeli chodzi o bridge, to próbowałem to zrobić, jednak efekt nie jest zadawalający ponieważ, po zaznaczeniu dwóch przeciwległych krawędzi i użyciu bridge, powstaje coś takiego:

 

border4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do splajnów to chyba mnie zrozumiałeś w editable splajn jest opcja bolean która pozwali ci łączyć i wycinać spljny, natomiast mając główny splajn wystarczy wpisać do niego przy pomocy innego splajna kształt który chcesz aby był wycięty i w ten sposób po połaczeniu ich ze soba cześć wpisana będzie pusta po wekstrudowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi sie wydaje że kombinujesz jak koń pod górę. Jakiej wielkości są te zbiorniki wodne? czy potrzebna ci aż taka dokładność ? będziesz używał TS ? będziesz robił rendery makro? będziesz animował? jeśli nie to olej kwestię siatki użyj boleana. problemy z siatką i tak już masz więc nic nie stracisz a zaoszczędzisz trochę czasu. A co do baseników wymodeluj je jako oddzielne obiekty i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do splajnów to chyba mnie zrozumiałeś w editable splajn jest opcja bolean która pozwali ci łączyć i wycinać spljny, natomiast mając główny splajn wystarczy wpisać do niego przy pomocy innego splajna kształt który chcesz aby był wycięty i w ten sposób po połaczeniu ich ze soba cześć wpisana będzie pusta po wekstrudowaniu

 

Rzeczywiście źle zrozumiałem, co wynikało z mojej nie znajomości opcji bolean w editable spline. Braki już trochę nadrobiłem czego efekty są widoczne poniżej.

 

Coś mi sie wydaje że kombinujesz jak koń pod górę. Jakiej wielkości są te zbiorniki wodne? czy potrzebna ci aż taka dokładność ? będziesz używał TS ? będziesz robił rendery makro? będziesz animował? jeśli nie to olej kwestię siatki użyj boleana. problemy z siatką i tak już masz więc nic nie stracisz a zaoszczędzisz trochę czasu. A co do baseników wymodeluj je jako oddzielne obiekty i tyle

 

Oczywiście, że kombinuje, nie mam jeszcze wypracowanych sposobów, więc szukam najlepszych pytając przy tym o zdanie bardziej doświadczonych od siebie ;)

Zbiorniki wodne nie są duże, dokładność wręcz nie jest wskazana - jako, że to wizualizacja urbanistyki więc wiadomo, że będzie pozbawiona detali. Używać TS również nie zamierzam, a co do renderów makro - nawet nie wiem co to (chyba, że sprawa wygląda analogicznie jak w fotografii).

 

 

Ostatecznie zrobiłem to poleconym przez Was sposobem - rectangle z którego za pomocą booleana wyciąłem otwory, konwersja do editable poly, następnie je wypełniłem i wyciągnąłem w dół (zajęło to około 2 minut :D). Więc można powiedzieć, że problem wycięć został rozwiązany.

 

Siatka wygląda tak: cutplane3.jpg

 

Domyślam się, że nie jest to w pełni poprawna siatka (tak właściwie nie wiem jak powinna wyglądać poprawna ;/), ale w tym przypadku chyba nie będzie to miało większego znaczenia.

Edytowane przez elemeledutky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś też po prostu dodać do spline'ów rectangle i zamienić na edit poly - nic nie trzeba było wycinać. Efekt jednak byłby zbliżony do tego co uzyskałeś.

 

Jako że to mają być zbiorniki to zamiast extrude zrobiłbym delikatny inset, a następnie przesunął całość w dół. Potem można by jeszcze dodać chamfera do krawędzi aby je zmiękczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności