Skocz do zawartości

Polygony i splainy


tetunio

Rekomendowane odpowiedzi

Mam kwadrat spline, robię w środku kółko. Robię convert to poly i mam kwadrat z dziurą. Okrąg, który tworzy dziurę podpięty jest pod kwadrat (rectangle) jednym edgem. I teraz moje pytanie: jak dodawać kolejne splajny i tworzyć z nich inne otwory ? Na tutorialu od dabarti wygląda to bardzo prosto. Oczywiście jest w mocno przyspieszonym tępie dlatego nie bardzo widać jak się to robi. Używając shape merge tworzy się masa jakiś dziwnych linii i vertexow. Podejrzewam, że shape merge jest raczej do "siatkowatych" obiektów.

Teraz robię tak, że tworzę sobie splajny mając dodany modyfikator editpoly. Ale na pewno jest inny sposob.

Edytowane przez tetunio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Najlepiej podstawowego splajna daj na editable splajn każdy kolejny kształt który chcesz w nim umieścić robisz przy pomocy atache, następnie można także wykorzystywać opcje bolean znajdująca sie w editable splajne do tworzenia bardziej skomplikowanych kształtów. Należy pamiętać aby splajny przed połączeniem miały ten sam parametr interpolacji, aha i polecam splany extrudować i dopiero przerabiać je na meshe czy poly chyba ze zależy ci na obiektach które z jednej strony nie mają ściany

Jeśli chcesz wykorzystać opcje bolean w splajnie musisz najpierw dodać jeden do drugiego następnie zaznaczyć podstawowy kształt splana wybieraj w modyfikatorach splajn i zdecydować co chcesz zrobić czy wyciąć jeden z drugiego czy je połączyć czy tez zostawić tylko strefę wspólną następnie klikasz na splajn który ma byc dodatkowym obiektem i w ten sposób dostajesz kształt na jakim ci zależy

Edytowane przez shadowsexpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, już ogarniam ten temat. Do tej pory właściwie wszystko robiłem pod turbosmooth lub meshsmooth. Prosty obiekt był skomplikowaną siatką.. ;) Teraz Zobaczyłem, że można modelować prościej i uzyskiwać również gładkie powierzchnie. No i oczywiście przy nowych rzeczach robię masę błędów, dlatego są problemy. Dlatego nawet pytając, nie zawsze rozumiem odpowiedzi, bo nie znam podstaw. Kilka tutoriali załatwiło sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności