damianosss Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 Witam, na wstepie chciałbym powiedzieć, że zaczynam prace w 3ds maxie 2009 (adobe znam bardzo dobrze) i potrzebuje parę wskazówek aby pracowało się łatwiej i szybciej. 1. Jakie proponujecie podglądy podczas pracy ? bo czasem jak oglądam tutki na u2b to pracuja na przezroczystościach, wszystkie linie widać itp.. np nie wiem czemu ale jak wybieram "material editor" i jak ustawie "opacity=60" to nie pokazuje mi 60% a chcę pracować na przezroczystości aby łatwiej modelować. 2. czy mogę w 3ds maxie 2009 pracowac tj w photoshopie na warstwach oddzielnych ? 3. co proponujecie na początek ? bo rozumiem, ze od razu model np auta odpada ? albo jakie opcje muszę wyszlifować, zrozumieć ? dzieki za odpowiedzi, bardzo mi sie to przyda :)
mirach Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 ad 1 - zaleazy jak komu pasuje, co do przezroczystosci to wyproboj alt+x jesli dobrze pamietam, powoduje ze obiekt ktory masz zaznaczony jest przezroczysty ad 2 - nie. Sa warstwy w Maxie, mozesz je ukrywac itp, ale nie dziala to tak jak w photoshopie. ad 3 - zalezy co chcesz robic w maxie. Jesli modelowanie to zapoznaj sie z calym dobrobytem jaki oferuje Editable Poly + Turbosmooth. pozdrawiam
damianosss Napisano 24 Wrzesień 2012 Autor Napisano 24 Wrzesień 2012 ad 1. chciałbym aby tak jak jest w linku, na każdym z ekranów widzieć kolor a nie, że na jednym jest tylko siatka a na drugim jest kolor: i nie wiem jak to zrobić - od 0:48 do 0:50 http://www.youtube.com/watch?v=cvKN8GLjw24&feature=related - on jak zrobi jeden element to od razu ma wszedzie podgląd w kolorze i potem właśnie używa "material editor" a jak ja u siebie robie to nie działa tak jak na toturialu :/ (ja podejrzewam, że są to banały dla nie których ale chce się wdrożyć w ten program od najmniejszych elementów) ad 3. podpowiem, że znajomość 3ds maxa chce tylko do modelowania, tworzenia wszelkich przedmiotów ale prócz animacji. edit poly to wiem a ten turbosmooth to co to jest ? zauważyłem, że w tym programie jest duzo skryptów i chyba róznych wtyczek do efektów, dobrze mówie ? turbosmooth to standard czy mam pobrać skądś ?
kotisded Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 1- F3/F4 2-? 3-? 4. STANDARD- po prawej masz modyfikatory, sciagnij sobie tutoriale ze strony autodesku i zrob od poczatku do konca. , to ci odrobine ułatwi życie.
damianosss Napisano 24 Wrzesień 2012 Autor Napisano 24 Wrzesień 2012 F3/ F4 i modyfikatory, musze prześledzić każdy po kolei - o to mi chodziło :) - dzieki ! Ok, wejdę na stronę autodesku i sciągnę :)
Stachu Napisano 24 Wrzesień 2012 Napisano 24 Wrzesień 2012 co do ad3 nie ma co zaczynać od boxopodobnych obiektów. modeluj od razu samochody, ludzi i inne cuda, a przy okazji będziesz się uczył obsługi programu. grunt to załapać zasadę działania siatki, tworzenia jej. jak będziesz potrafił zrobić samochód, to będziesz potrafił wymodelować właściwie wszystko :) szukaj tutków uczących techniki poly modelling - chyba najpopularniejsza i najbardziej uniwersalna metoda modelowania. turbo smooth/mesh smooth to modyfikator który wygładza kanciastą powierzchnię poprzez dzielenie jednego poly na 4. używa się tego gdy chce się robić bardziej realistyczne modele.
damianosss Napisano 27 Wrzesień 2012 Autor Napisano 27 Wrzesień 2012 wielkie dzieki za propozycje i uwagi ;) posiadam 3ds 2009 i 2013, Waszym zdaniem na początek ruszyc starsza czy nowszą wersje ? sa jakies diametralne róznice ? a jeśli już mam jakis obiekt zrobiony, to mozna z 3dsa zrobic export np do tifa, jpega itp ? wiem, ze są tam rendery ale jak wygląda to w programach 3d ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się