Jump to content
  • 0
damianosss

Najpotrzebniejsze podglądy podczas pracy

Question

Witam, na wstepie chciałbym powiedzieć, że zaczynam prace w 3ds maxie 2009 (adobe znam bardzo dobrze) i potrzebuje parę wskazówek aby pracowało się łatwiej i szybciej.

 

1. Jakie proponujecie podglądy podczas pracy ? bo czasem jak oglądam tutki na u2b to pracuja na przezroczystościach, wszystkie linie widać itp.. np nie wiem czemu ale jak wybieram "material editor" i jak ustawie "opacity=60" to nie pokazuje mi 60% a chcę pracować na przezroczystości aby łatwiej modelować.

 

2. czy mogę w 3ds maxie 2009 pracowac tj w photoshopie na warstwach oddzielnych ?

 

3. co proponujecie na początek ? bo rozumiem, ze od razu model np auta odpada ? albo jakie opcje muszę wyszlifować, zrozumieć ?

 

dzieki za odpowiedzi, bardzo mi sie to przyda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

6 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

ad 1 - zaleazy jak komu pasuje, co do przezroczystosci to wyproboj alt+x jesli dobrze pamietam, powoduje ze obiekt ktory masz zaznaczony jest przezroczysty

ad 2 - nie. Sa warstwy w Maxie, mozesz je ukrywac itp, ale nie dziala to tak jak w photoshopie.

ad 3 - zalezy co chcesz robic w maxie. Jesli modelowanie to zapoznaj sie z calym dobrobytem jaki oferuje Editable Poly + Turbosmooth.

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

ad 1. chciałbym aby tak jak jest w linku, na każdym z ekranów widzieć kolor a nie, że na jednym jest tylko siatka a na drugim jest kolor:

Untitled_1.jpg

 

i nie wiem jak to zrobić - od 0:48 do 0:50

http://www.youtube.com/watch?v=cvKN8GLjw24&feature=related - on jak zrobi jeden element to od razu ma wszedzie podgląd w kolorze i potem właśnie używa "material editor" a jak ja u siebie robie to nie działa tak jak na toturialu :/ (ja podejrzewam, że są to banały dla nie których ale chce się wdrożyć w ten program od najmniejszych elementów)

 

ad 3. podpowiem, że znajomość 3ds maxa chce tylko do modelowania, tworzenia wszelkich przedmiotów ale prócz animacji.

 

edit poly to wiem a ten turbosmooth to co to jest ? zauważyłem, że w tym programie jest duzo skryptów i chyba róznych wtyczek do efektów, dobrze mówie ? turbosmooth to standard czy mam pobrać skądś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

1- F3/F4

2-?

3-?

4. STANDARD- po prawej masz modyfikatory, sciagnij sobie tutoriale ze strony autodesku i zrob od poczatku do konca.

, to ci odrobine ułatwi życie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

F3/ F4 i modyfikatory, musze prześledzić każdy po kolei - o to mi chodziło :) - dzieki !

 

Ok, wejdę na stronę autodesku i sciągnę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

co do ad3 nie ma co zaczynać od boxopodobnych obiektów. modeluj od razu samochody, ludzi i inne cuda, a przy okazji będziesz się uczył obsługi programu. grunt to załapać zasadę działania siatki, tworzenia jej. jak będziesz potrafił zrobić samochód, to będziesz potrafił wymodelować właściwie wszystko :)

szukaj tutków uczących techniki poly modelling - chyba najpopularniejsza i najbardziej uniwersalna metoda modelowania.

 

turbo smooth/mesh smooth to modyfikator który wygładza kanciastą powierzchnię poprzez dzielenie jednego poly na 4. używa się tego gdy chce się robić bardziej realistyczne modele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

wielkie dzieki za propozycje i uwagi ;)

 

posiadam 3ds 2009 i 2013, Waszym zdaniem na początek ruszyc starsza czy nowszą wersje ? sa jakies diametralne róznice ?

 

a jeśli już mam jakis obiekt zrobiony, to mozna z 3dsa zrobic export np do tifa, jpega itp ? wiem, ze są tam rendery ale jak wygląda to w programach 3d ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy