Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, na wstepie chciałbym powiedzieć, że zaczynam prace w 3ds maxie 2009 (adobe znam bardzo dobrze) i potrzebuje parę wskazówek aby pracowało się łatwiej i szybciej.

 

1. Jakie proponujecie podglądy podczas pracy ? bo czasem jak oglądam tutki na u2b to pracuja na przezroczystościach, wszystkie linie widać itp.. np nie wiem czemu ale jak wybieram "material editor" i jak ustawie "opacity=60" to nie pokazuje mi 60% a chcę pracować na przezroczystości aby łatwiej modelować.

 

2. czy mogę w 3ds maxie 2009 pracowac tj w photoshopie na warstwach oddzielnych ?

 

3. co proponujecie na początek ? bo rozumiem, ze od razu model np auta odpada ? albo jakie opcje muszę wyszlifować, zrozumieć ?

 

dzieki za odpowiedzi, bardzo mi sie to przyda :)

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ad 1 - zaleazy jak komu pasuje, co do przezroczystosci to wyproboj alt+x jesli dobrze pamietam, powoduje ze obiekt ktory masz zaznaczony jest przezroczysty

ad 2 - nie. Sa warstwy w Maxie, mozesz je ukrywac itp, ale nie dziala to tak jak w photoshopie.

ad 3 - zalezy co chcesz robic w maxie. Jesli modelowanie to zapoznaj sie z calym dobrobytem jaki oferuje Editable Poly + Turbosmooth.

 

pozdrawiam

Napisano
  • Autor

ad 1. chciałbym aby tak jak jest w linku, na każdym z ekranów widzieć kolor a nie, że na jednym jest tylko siatka a na drugim jest kolor:

Untitled_1.jpg

 

i nie wiem jak to zrobić - od 0:48 do 0:50

http://www.youtube.com/watch?v=cvKN8GLjw24&feature=related - on jak zrobi jeden element to od razu ma wszedzie podgląd w kolorze i potem właśnie używa "material editor" a jak ja u siebie robie to nie działa tak jak na toturialu :/ (ja podejrzewam, że są to banały dla nie których ale chce się wdrożyć w ten program od najmniejszych elementów)

 

ad 3. podpowiem, że znajomość 3ds maxa chce tylko do modelowania, tworzenia wszelkich przedmiotów ale prócz animacji.

 

edit poly to wiem a ten turbosmooth to co to jest ? zauważyłem, że w tym programie jest duzo skryptów i chyba róznych wtyczek do efektów, dobrze mówie ? turbosmooth to standard czy mam pobrać skądś ?

Napisano

1- F3/F4

2-?

3-?

4. STANDARD- po prawej masz modyfikatory, sciagnij sobie tutoriale ze strony autodesku i zrob od poczatku do konca.

, to ci odrobine ułatwi życie.

Napisano
  • Autor

F3/ F4 i modyfikatory, musze prześledzić każdy po kolei - o to mi chodziło :) - dzieki !

 

Ok, wejdę na stronę autodesku i sciągnę :)

Napisano

co do ad3 nie ma co zaczynać od boxopodobnych obiektów. modeluj od razu samochody, ludzi i inne cuda, a przy okazji będziesz się uczył obsługi programu. grunt to załapać zasadę działania siatki, tworzenia jej. jak będziesz potrafił zrobić samochód, to będziesz potrafił wymodelować właściwie wszystko :)

szukaj tutków uczących techniki poly modelling - chyba najpopularniejsza i najbardziej uniwersalna metoda modelowania.

 

turbo smooth/mesh smooth to modyfikator który wygładza kanciastą powierzchnię poprzez dzielenie jednego poly na 4. używa się tego gdy chce się robić bardziej realistyczne modele.

Napisano
  • Autor

wielkie dzieki za propozycje i uwagi ;)

 

posiadam 3ds 2009 i 2013, Waszym zdaniem na początek ruszyc starsza czy nowszą wersje ? sa jakies diametralne róznice ?

 

a jeśli już mam jakis obiekt zrobiony, to mozna z 3dsa zrobic export np do tifa, jpega itp ? wiem, ze są tam rendery ale jak wygląda to w programach 3d ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności