elemeledutky Napisano 11 Październik 2012 Share Napisano 11 Październik 2012 Witam, Od dłuższego czasu dłubię prz jednej scenie w maxie. Ostatnio robiąc próbne rendery zauwazyłem że przy wiekszym oddaleniu od sceny niektóre polygony renderowane są jako czarne (zamiast podstawowego białego vray materiału. Zaniepokoiło mnie to, bo wydaje mi się że nie zmieniałem zbytnio ustawień vray'a a wcześniej tego nie było. Co dziwne, polygony te mają problem z kolorem w zależności od kąta z którego renderuję (raz są białe, a raz czarne). Zacząłem więc szukać przyczyny, i tak doszedłem do tego, że po odznaczeniu w irradiance map "check sample visibility" wszystko wydaje się prawidłowe. Idąc dalej, przy zaznaczonej wcześniej wspomnianej opcji (check sample visibility) i jednoczesnej zmianie presetu z very low na high, czarne artefakty również znikają.. Problem w tym, że od początku pracy renderowałem z włączonym check sample visibility i na very low preset, a problemu nie było. O co więc chodzi? [ATTACH=CONFIG]87747[/ATTACH] po lewej widok z bliska, po prawej ten sam budynek, oddalony scrollem bez żadnych zmian w ustawieniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 11 Październik 2012 Share Napisano 11 Październik 2012 a nie masz tam przypadkime nakladajacych sie na siebie polygonow? sproboj w Global switches z Secondary ray bias na 0.02 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arturprx2 Napisano 11 Październik 2012 Share Napisano 11 Październik 2012 Czy tam nie ma przypadkiem zdublowanych polygonów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elemeledutky Napisano 11 Październik 2012 Autor Share Napisano 11 Październik 2012 (edytowane) Wydaje mi się że polygony się nie nakładają (chyba że coś jest ukryte albo nie wiem co jeszcze), jednak ostatnio miałem problem z nakładającymi się meshami. Nie wiadomo skąd pojawiał się mesh dublujący obiekt typu editable poly, może wciskałem jakiś skrót. Zmiana global switches nic nie dała, zmergowałem budynek do nowego pliku, i nie ma tego problemu, teraz spróbuję z całą sceną.. EDIT: Dobra po połowie dnia poszukiwań, raczej wyeliminowałem że przyczyną mogą być materiały i geometria. zauważyłem tyle: a) usunąłem wszystkie materiały, wszystkie obiekty i pozostał budynek ze światłem i połówką sfery.. - wszystko bez zmian, dalej występują czarne artefakty - http://dl.dropbox.com/u/96922359/pr%C3%B3ba.max (wystarczy wcisnąć f9) b) mając poprzedni plik usunąłem sferę, i zmieniłem ekspozycję w środowisku (bo bez sfery było już za ciemno), jak widać artefakty wyglądają inaczej, nie są już czarne, a białe.. http://dl.dropbox.com/u/96922359/pr%C3%B3ba2.max (tutaj plik po opisanych zmianach f9) może mi ktoś to wytłumaczyć? Edytowane 11 Październik 2012 przez elemeledutky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się