Skocz do zawartości

Prawidlowa skala w Space Scale (nCloth)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Czy mógłby ktoś mi wyjaśnić jak prawidłowo powinno się liczyć skale w maya przy pracy z nCloth? chodzi mi o prawidłowe ustawienie opcji Space Scale w Nucleus. Nie bardzo rozumiem to co jest napisane w helpie, albo zbyt mało pomocne.. wg helpa z maya 1cm to powinno sie ustawic 0,01 w Space Scale.. ale z tego co wiem to 1cm = 1 maya units (1maya units = 1 metr).

 

w pewnym tutorialu facet miał obiekt na wysokość ok 230 maya units i podzielił go na 2/230.. 0,0086 i taka wartość wpisał w Space Scale.. ale nie bardzo rozumiem czemu podzielił to przez 2? jeżeli mój obiekt miałby przykładowo 90 maya units to tez bym miał podzielić go przez 2?

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Po pierwsze to jest atrybut nodu Nucless, a wystarczyło zerknąć przy grawitacji w nuclessie tam jest to ładnie opisane.

 

When the working units of your Nucleus object’s scene is not set to meters (such as Maya’s default centimeter working unit), you may need to adjust the Space Scaleof your Maya Nucleus solver.

 

Ogólnie oznacza to, że maya defluatowe jednostki nucless to metry(i czyta 1 unit = 1 metr) a domyślnym ustawieniem may'i jest(1 unit = 1 cm). Więc jeśli działaś na centymetrach to powinieneś zmniejszyć scale 0.01

Napisano

no ok chyba zrozumialem :) ale to dziwne, ze odrazu defaultowo nie jest tak, ze skala w nucleus liczona jest wg skali 1:1 w stosunku do sceny skoro w tej scenie maya defaultowo liczy w cm

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności