Miłosz3ds Napisano 23 Październik 2012 Share Napisano 23 Październik 2012 Cześć. Mam scenę z postacią. Postać ma w ok 30.000 poly, około 150.000 z Turbosmoothem. Dodatkowe elementy - płaszczyzny dopasowane do głowy w miejscach włosów i brwi, pokryte hair&fur - nie więcej niż 2000 poly. Włosy na tych obiektach jako geometria (włosów nie jest dużo, są bardzo rzadkie, nie mają dużo segmentów). Warstwę z włosami mam ukrytą, renderuję samą postać. Nie potrzebuję wygładzenia w viewporcie, dlatego używam opcji "Render Iterations". Przy "zerowym" zagęszczeniu siatki czas renderingu wynosi 24 sekundy. Jak wrzucę "Render Iterations" na "1" - czas renderingu wynosi prawie 4 minuty. Nawet nie tyle renderingu, co przede wszystkim przeliczania "Transforming Vertices". Po wrzuceniu "Render Iterations" na "2" - czas renderingu wynosi półtorej minuty. Dodatkowo po każdym renderze Max się wiesza, muszę odczekać kilka minut zanim wróci do stanu używalności. Gdy zrezygnuję z funkcji "Render Iterations" i ustawię po prostu "Iterations" widoczne już w viewporcie - problemu nie ma. Przy wartości "Iterations" ustawionej na "2" czas renderingu wynosi tyle samo co bez zagęszczenia - 24 sekundy. Tak samo problem automatycznie zniknie, gdy w oknie "Enviroment and Effects" odznaczę "active" przy Hair and Fur. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam - zwłaszcza że wcześniej z tym modelem nic takiego się nie działo. Ostatnio render robiłem przedwczoraj. Włosów od tego czasu nie ruszałem, pracowałem tylko i wyłącznie nad dodatkowymi morphami twarzy. Macie może jakieś pomysły czym spowodowane może być takie zachowanie Maxa? Niby mogę sobie przed każdym renderem wrzucać Turbosmootha, ale tutaj kolejna dziwna rzecz - za każdym razem jak cokolwiek w nim ruszę, max zamula na kilka minut. Po prostu się zawiesza. (Nie ma znaczenia czy jest to Meshsmooth czy Turobsmooth). Dlatego jest to dość niekomfortowa sytuacja. Przydadzą się wszystkie sugestie! Zagęszczenie płaszczyzn, które są pokryte włosami nic nie daje. Import do nowej sceny tak samo nie. Z górzy przepraszam za tak zagmatwany post - jestem strasznie tym zdenerwowany i chyba przez to nie bardzo jestem w stanie jakoś sensowniej to opisać. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 25 Październik 2012 Autor Share Napisano 25 Październik 2012 Problem rozwiązany. Zupełnie zapomniałem, że do brwi mam podpiętego skin morpha, który w połączeniu z hair&furem wszystko strasznie spowalniał, mimo dość prostych siatek. Wystarczyło głupie "off in viewport" i wszystko działa jak należy - render szybciutki, włączanie/wyłączanie turbosmootha też działa od razu, bez czekania kilku minut. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się