xiarsky Napisano 25 Październik 2012 Napisano 25 Październik 2012 (edytowane) Witam, chciałbym stworzyć w 3ds maxie 2008 animacje rozpadającego się sufitu, a następnie umieścić ją w filmie(kręconym kamerą) przy pomocy programu Adobe After Effects. Nie mam pojęcia jak się zabrać za zrobienie takiej animacji. Czy sufit zrobić z boxa? Czy muszę zamodelować każdy kawałek sufitu ręcznie? Nie mam najmniejszego pojęcia jak się za to zabrać...Program 3ds Max znam w stopniu podstawowym tzn. robiłem trochę niskiej jakości modeli przedmiotów i postaci oraz wykonywałem proste i krótkie animacje, więc podstawową obsługę programu mam już trochę opanowaną. Czy ktoś z Was ma z tym jakieś doświadczenie lub zna jakieś pomocne linki? Interesuje mnie wykonanie efektu zbliżonego do : Z góry dziękuje za wszelkie przydatne informacje. Edytowane 25 Październik 2012 przez xiarsky
legomir Napisano 25 Październik 2012 Napisano 25 Październik 2012 Musisz stracować video. Pod sufit podpinasz geometrie(pewnie jakis box czy coś). Dajesz na to shatter(RayFire, PullDownIT, TP). Potem dodajesz jakieś dymy ew. i składasz w afterze
blinq Napisano 25 Październik 2012 Napisano 25 Październik 2012 Tutaj masz fajny tutek na pewno znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań http://www.videocopilot.net/tutorials/3d_crater_p1/ A co do samego walącego się sufitu to tak jak legomir napisał - symulacja najlepiej w np Rayfire
R0NIN Napisano 25 Październik 2012 Napisano 25 Październik 2012 kiedyś do trackowania kamery stosowałem boujou, może się przyda :)
Rekomendowane odpowiedzi