RobUk Napisano 29 Październik 2012 Napisano 29 Październik 2012 Witam, Potrzebuję podpowiedzi w temacie jak zrobić bez tworzenia na całej długości klipu (animacji około 1000 klatek) obiekt wykonywał tę samą czynność np. fotel na biegunach bujał się niezależnie od tego co będzie się działo w scenie. Do przodu i do tyłu - sekwencja bujania ma np. 40 klatek
jaceks Napisano 30 Październik 2012 Napisano 30 Październik 2012 Wchodzisz do Timeline i zaznaczasz obiekt w kolumnie Summary (najpierw robisz oczywiście klucze animacji - pierwszej pętli). Pokazuje się zakładka Arrtibutes - tam masz do wybrania w parametrach After i Before różne opcje animacji. I zamiast "Constans" wybierz "Repeat" i ilość powtórzeń przed i po. Gotowe. Przy twojej animacji "tam-z powrotem" możesz utworzyć tylko 2 klucze i wybrać Oscillate. Drugi bardziej siermiężny sposób - robisz klucze animacji, w zakładce Timeline zaznaczasz obiekt (kolumna Summary) i wchodzisz do menu "Key". Wybierasz Cycle. Wpisujesz ilośc cykli. W tym sposobie tworzą się fizyczne dodatkowe klucze na lini czasu. Też ma swoje plusy.
RobUk Napisano 31 Październik 2012 Autor Napisano 31 Październik 2012 Dziękuję za podpowiedź, A czy istnieje taka opcja, żeby obiekt poruszał się np pod wpływem wiatru i jednoczesnie nie przesuwał z miejsca ? Wiem dziwnie to zabrzmiało ale FOTEL BUJANY stojący sobie np na altanie poruszany wiatrem ... takie coś mi się zachciało zrobić. Fotel jednak nie buja się w oparciu o jeden punkt jak huśtawka ale porusza tez lekko przy tym. Jeśli można gdzieś ustawić środek cięzkości to pewnie będzie działało a jeśli nie ? To go zwieje albo się przewróci. Dobrze kombinuję ?
jaceks Napisano 1 Listopad 2012 Napisano 1 Listopad 2012 Wybierz z Symulation Tags dla krzesła "Rigid Body" a dla podłoża "Colider Body". Wybierasz z menu kontekstowego naciskając na model w zakładce Objects. Przechyl krzesła na płozach a reszta sama się rozhuśta. Przesuwać też się będzie automatycznie.
RobUk Napisano 1 Listopad 2012 Autor Napisano 1 Listopad 2012 Okazało się, żę opcja "Rigid body/Collider" działa najlepiej a jeśli nie najlepiej ... to Mi odpowiada :) Dziękuję :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się