marlboro Napisano 7 Listopad 2012 Napisano 7 Listopad 2012 Siema, przerosła mnie banalna sprawa z PF, od czterech dni miele google i forum i nie moge poradzić sobie z napełnieniem kulkami sześcianu : ) Robię tak Create>Particles>Particle Flow Source w Particle View w PF Source daje tylko Render (geometry) w Event mam : Birth, Position Icon (Volume), Speed, Rotation na random, Keep Apart, Shape Instance z podpiętą sferą, display na geometry, i Collision z Udeflectorem na boxa bez górego fejsa. Wszystko git kulki wpadają i odbijają się od dna boxa ale jak zrobić żeby oddziaływały między sobą ? Już od samego emitera przy większej liczbie cząsteczek nakładają się a po odbiciu przelatują przez siebie. Kurde posklejane kulki jakkolwiek to brzmi masakra : ) Podpowiecie ?
Adam_Guzowski Napisano 8 Listopad 2012 Napisano 8 Listopad 2012 To co się dzieje jest normalnym zachowaniem. Dlatego,że kulki to geometria,a Ty pracujesz na punktach. Owe kulki to tylko geometryczna interpretacja cząstek (punktów). punkty beda sie zblizac do siebie,a kule beda sie przenikac. Proste. Jesli chcesz napelnic szescian kulkami, uzyj MassFXa. Tam bedziesz mial kolizje siatek.
marlboro Napisano 8 Listopad 2012 Autor Napisano 8 Listopad 2012 Legomir self collision nie znalazłem , jedyne czym zbliżyłem się do oczekiwanego efektu udało mi się uzyskać przez Keep Apart i Speed kontrolem. Ale to jednak dalej niż bliżej. Adam dzięki wielkie za rozjaśnienie obrazu bo traktowałem to bardziej że jeżeli daje na cząsteczki geometry bo będzie to potraktowane przez PF właśnie jako siatka. Tymczasem kilka dni wstecz załadowałem kulki w boxa MassFXem a PFlow tylko namieszał niepotrzebnie. Dzięki wielkie. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi