Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Szanowne Grono.

Jestem tu nowy i chciałem zaprezentować Wam swoją ostatnią prackę. Wizualizacje ćwiczę dorywczo od jakiegoś czasu. Do tej pory nie miałem śmiałości pokazywać tu moich wypocin ale poniższą prace chętnie poddam pod konstruktywną krytykę. Zrobiona na użytek własny(do projektu) sofcik max+vray+PS.

 

Pozdrawiam

66552001.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

cześć. fajna praca. ale skąd te jesienne liście, skoro wszędzie na drzewach zielono? :) druga sprawa, że te liście często lewitują parę centymetrów nad ziemią. murek tez taki sobie. ale ogólnie mi się podoba. pzdr

Napisano

Widzę, że temat nie cieszy się wzięciem.

dzięki marcinW za opinie. faktycznie z liśćmi trochę przekombinowałem ale nie miałem pomysłu na zagospodarowanie tej części kadru, murkowi faktycznie coś by się jeszcze przydało, może jakaś "czapka". Tematu poprawiać już nie będę ale wiedza że jesiennych liści nikomu nie wcisnę na letnim obrazku przyda sie na przyszłość:p

Napisano

Wcale nie masz się czego wstydzić jak na osobę nie robiącą tego zawodowo całkiem przyjemna wizualizacja, światło jest przyjemne. Co do murku to nie musi być koniecznie czapka wystarczy jak go dobrze zmapujesz od góry tez płaskimi kamieniami. Ja bym raczej zwrócił uwagę na to że masz troszkę nie proporcjonalne gąsiory do reszty elementów dachowych.Trawa jest mocno sztuczna kłosy ci stercza wszystkie do góry jakaś różnorodność w niej wprowadź. Popraw także materiał szkła bo w tym wychudzą nieciekawie odbicia

Napisano

No może faktycznie nie robię tego zawodowo, ale jako architekt robiący jakiś projekt chciałbym móc go sprzedać również dobrymi wizualizacjami robionymi samemu. Niestety sporo czasu przespałem inwestując w archicada i artlantisa, a teraz na naukę już nie mam tyle czasu. No ale próbuje. Doszedłem do prezentowanego poziomu i uznałem ze teraz bez opinii zawodowców dalej się już nie rozwinę. Dlatego wielkie dzięki za trochę krytyki, bo te spostrzeżenia przydadzą sie przy następnych pracach. Co do trawy to robiłem ją z 4 kłosów(każdy opadał coraz bardziej+mieszanie na painterze) i wydawało mi się że wystarczy, następnym razem może zrobie więcej źdźbeł. Co do gąsiorów może faktycznie straciłem trochę proporcje jak przechodziłem z dispa na model i robiłem to na oko.A w szkle może błędem jest to że za bardzo prześwituje to co jest w środku..lepiej by było jakbym zrobił bardziej odbijające?

Napisano

hej. po prostu ludzie przegapili jak dodałeś pracę. moim zdaniem zdecydowanie jest na poziomie, który zwraca uwagę, więc to przypadek, że nikt nic nie napisał ;) dodałeś w złej porze dnia i się zgubił w tłoku pewnie ;) co do murku to raczej chodziło mi o jego wykonanie, nie sam pomysł. tekstury jakieś takie słabsze. shadowsexpe trafnie podpowiedział o trawie i szkle. wcześniej nie zauważyłem. tak czy inaczej szacuneczek. sam bym pewnie tak dobrze exteriora nie zrobił :)

Napisano

Na pierwszy rzut oka całkiem przyjemnie ale po powiększeniu... Spróbuj przede wszystkim modelować dachówkę i gąsiory - zrobisz szablo i później tylko przycinasz do dachu. Tło za samochodem i od strony tarasu jest niedopracowane - warto tam wrzucić jakieś krzaki, które odetną elementy 3d od tła. Trawkę trochę mocniej posadź aby nie było widać zielonej tekstury podłoża.

 

tyle ode mnie, powodzenia w przyszłych pracach.

 

pozdr tk

Napisano

Ogólnie co do przyszłej postprodukcji to jak robisz rendery zapisuj je w png jesli tło jest wrzucone w enviromencie to nie bedzie go bedziesz miał ułatwione podkładanie zupełnie innego obrazka niz ten który uzyłes w enviromencie albo nawet użyjesz tego samego ale nie rozjechanego przez mapowanie speryczne nie tyczy sie to tła na obiektach bo te sa zapisywane przez png. Dwa wyrenderuj ambient oclussion pass tu masz scrypt do niego http://www.creativecrash.com/3dsmax/downloads/scripts-plugins/rendering/other-renderers/c/vray-ambient-occlusion warto także obejrzeć ten tutorial http://www.vrayguide.com/2010/09/ambient-occlusion-the-easy-way/. Dła uzyskania ładniejszych efektów w postprodukcji warto w trakcie renderowania ustawić w render elemnts jakie jeszcze chcesz wyrenderowac warstwy do przyszłej pracy w photoshopie warto reflect /refract, shadow, light te ustawić aby potem na nich popracować

Napisano

szczawik: Tak Trybunalskim

marcinW: dzieki

masa: próbowałem robić tak jak mówisz ale przy dużych ilościach trawy, nawet ustawionych jako proxy mój komp męczył to niemiłosiernie, także o dachówce nawet już nie marzyłem. Pewnie z tym proxy coś żle robie. natomiast gąsiory to geometria bo na disp było jeszcze gorzej.

shadowsexpe: wiedza z postpro mi sie przyda bo z tym kuleje najbardziej. Też zauważyłem ze to tło nieco odstaje jakościowo i nie wiedziałem co z tym zrobić(poza oczywiście wklejeniem w PS czego chciałem uniknąć) widzę jednak ze bez dobrze opanowanego postpro sie nie obędzie.Z AO robiłem już małe testy we wnętrzach a tu zapomniałem. Swoją drogą czy przy exteriorach tez powinienem ukrywać szklenia przy puszczaniu AO?

Dzięki za info co może mi sie jeszcze przydać z render elements( jeszcze muszę rozkminić jak później to stosować w PS)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności