Skocz do zawartości

Divide zmienia geometrię


tetunio

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałem sobie wygładzić karoserię samochodu. Więc importuję karoserię do zbrushu daje kilka razy divide i wygładzam. Problem, na który napotkałem to zmieniona geometria na najniższym poziomie. Linie na kantach zmieniły położenie. Jak temu zaradzić ? Oczywiście mam włączone smt. Bez tego model mimo setek czy milionów polygonów nadal jest kanciaty. Z wyłączaonym smt wygładzam te miejsca o których wiem, że nie są gładkie i jakoś tam sobie radzę. Ale wolałbym, żeby wygładzanie odbywało się podobnie jak w maxie. Zresztą, nie czaje, po co zetka zmienia tą geometrię na divide 1..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Smooth z maxa a subdivy z blendera to trochę co innego. Jeśli zamiast po prostu zmienić geometrie bryłki zetka musiałaby w czasie rzeczywistym przeliczać smootha to nie byłoby opcji na rzeźbienie w milionach poly bo procek by się zwyczajnie zakrztusił.

 

Możesz sprawić żeby linnie na zakończeniach modelu trzymały się bardziej na sztywno. Znajdziesz te opcje w Tool > Geometry > Crease. Robisz to na najniższym podziale siatki. Polecam najpierw ustawić widocznosć bryłki z 2 stron (tool > display properties > double) i wdusić shift + F żeby zobaczyć które krawędzi śie zmienią po wduszeniu Crease. Te z creasem mają dodatkową linnie z kropek. Jeśli chcesz zaznaczył tylko obrzeże siatki to zwiększ pierwszy suwak na maksa i wtedy dopiero wduś Crease. Możesz ukryć jakieś fragmenty siatki tak żeby wyeksponować krawędzi które mają być ostre i potraktować Creasem.

Oczywiście i tak w pewnym stopniu musi zdeformować siatkę na przykład przy ostrych kantach. Jest i na to cziterska metoda.

Robisz Ekstrakcje mesha (Tool > subtool > Extract) z super cienką grubością (0.001) i oboma smoothami na 0. Ukrywasz siatkę tak żeby było widać tylko polygrupe robiącą za krawędź, tą obwódkę. Ustawiasz crease tolerance jakoś w okolicach 100-120 stopni i creasujesz. Potem zagęszczasz ile razy ci potrzeba i każda krawędz powinna być ostra jak żyleta. Możesz potem wywalić wewnętrzną i obwódkową polygrupę.

 

Przy okazji obadaj działanie Morph Targetów. Możesz zapisać sobie dokładny wygląd modelu poprzez Tool > Morph target > StoreMT i potem przeskakiwać za pomocą butona Switch. Możesz przypisać MT do dowolnego subdiva ale możesz mieć tylko jeden MT na toola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Monio, crease tym przypadku pomaga, choć trzeba trochę wprawy aby szybciutko go użyć. Po nim jednak kanty pozostają na swoim miejscu, no prawie ale do zaakceptowania. Tylko aby mieć nad tym kontrolę to całą karoserię muszę do zetki załadować żeby na bieżąco kontrolować ewentualne różnice między poszczególnymi częściami. Na razie zrobiłem to przy zwiększeniu gęstości siatki ale bez smt, wiedząc który fragment jest do wygładzenia.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności