Napisano 22 Listopad 201212 l Witam Przejrzałem forum i nie znalazłem satysfakcjonującego mnie rozwiązania. Zrobiłem takie coś: Każdy spline jest na innej wysokośći i chcę je ze sobą połączyć tak żeby powstał teren. Compound object/terrain robi mi jakieś dziwne kształty, przecięcia w złych miejscach itp.,. Znalazłem coś o co mi chodzi ale z blendera. http://www.blender3darchitect.com/2009/09/modeling-a-terrain-with-level-curves-for-architectural-visualization/ Jak to połączyć w maxie?
Napisano 22 Listopad 201212 l Cześć. Nie do końca widzę jak tam dokładnie wygląda sytuacja, ale nie wystarczy CrossSection na dwa spline'y złączone w jeden obiekt + Surface?
Napisano 23 Listopad 201212 l Autor Próbowałem i vertexy łączą się w dziwny sposób, co nie daje mi gładkiej powierzchni. Pierwsze 2 idą ok, ale potem coś idzie nie tak z połączeniami. Sytuacja jest bardzo prosta, zrobiłem spliny wzdłuż linii wysokościowych na mapie, potem każdego przesunąłem o ileś tam w góre i teraz chce je ze sobą połączyć żeby dostać teren o takim kształcie. Niby proste a na dużo sposobów już próbowałem i nie umiem.
Napisano 23 Listopad 201212 l Autor Próbowałem jeszcze pluginem populate terrain, ale też sobie nie radzi. Udało mi się uzyskać efekt mniej więcej taki o jaki mi chodzi, czyli coś takiego : tyle, że zrobiłem cross section " ręcznie" a potem surface a to dość dużo mozolnej pracy takie ręczne robienie całej siatki. Przecież modelowanie terenu to w miarę podstawowa sprawa i musi byc na to jakiś łatwy sposób. Albo ja się ze złej strony zabieram za to, nie wiem. Jakbyście to zrobili ? To w środku to rzeka, ja chcę zrobić w miarę realistyczne odwzorowanie brzegów bo robię ich zagospodarowanie i teraz jak to zrobić najlepiej? Mam mapę z podanymi wysokościami poszczególnych linii. - compaund object/terrain nie łączy mi tego prawidłowo. próbowałem z otwartymi liniami, zamkniętymi, wszystkie połączone w jeden obiekt, wszystki oddzielnie i dziwne rzeczy wychodzą za każdym razem -cross section i surface też działa źle bo łączy mi vertexy we wzystkie strony i nic z tego nie wychodzi - plugin populate terrain też jest za mało dokładny, jutro się z nim jeszcze pobawie może da się w ustawieniach coś pomieszać bo dzisiaj już nie mam siły - zostaje mi ręczne robienie siatki, albo popróbuje coś może z mergeshape na planie, albo proboolenem, zobaczę ale to wszystko trochę na około i dużo pracy a w sumie prosta rzecz chcę zrobić Jakby ktoś miał jakiś pomysł, czy może gdzieś błąd zrobiłem to będę wdzięczny za pomoc. Pzdr Edit: Poradziłem sobie. Wbrew pozorom poszło to dość szybko. Siatka nie jest może idealna, ale też błędów na bryle nie widac i jest idealnie wg mapy. Pzdr Edytowane 23 Listopad 201212 l przez rdawlud
Napisano 24 Listopad 201212 l Nie wiem czy akurat w tym przypadku Ci to pomoże ale ciekawa opcja jeśli chodzi o teren....