rdawlud Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 Witam Przejrzałem forum i nie znalazłem satysfakcjonującego mnie rozwiązania. Zrobiłem takie coś: Każdy spline jest na innej wysokośći i chcę je ze sobą połączyć tak żeby powstał teren. Compound object/terrain robi mi jakieś dziwne kształty, przecięcia w złych miejscach itp.,. Znalazłem coś o co mi chodzi ale z blendera. http://www.blender3darchitect.com/2009/09/modeling-a-terrain-with-level-curves-for-architectural-visualization/ Jak to połączyć w maxie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 22 Listopad 2012 Share Napisano 22 Listopad 2012 Cześć. Nie do końca widzę jak tam dokładnie wygląda sytuacja, ale nie wystarczy CrossSection na dwa spline'y złączone w jeden obiekt + Surface? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rdawlud Napisano 23 Listopad 2012 Autor Share Napisano 23 Listopad 2012 Próbowałem i vertexy łączą się w dziwny sposób, co nie daje mi gładkiej powierzchni. Pierwsze 2 idą ok, ale potem coś idzie nie tak z połączeniami. Sytuacja jest bardzo prosta, zrobiłem spliny wzdłuż linii wysokościowych na mapie, potem każdego przesunąłem o ileś tam w góre i teraz chce je ze sobą połączyć żeby dostać teren o takim kształcie. Niby proste a na dużo sposobów już próbowałem i nie umiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rdawlud Napisano 23 Listopad 2012 Autor Share Napisano 23 Listopad 2012 (edytowane) Próbowałem jeszcze pluginem populate terrain, ale też sobie nie radzi. Udało mi się uzyskać efekt mniej więcej taki o jaki mi chodzi, czyli coś takiego : tyle, że zrobiłem cross section " ręcznie" a potem surface a to dość dużo mozolnej pracy takie ręczne robienie całej siatki. Przecież modelowanie terenu to w miarę podstawowa sprawa i musi byc na to jakiś łatwy sposób. Albo ja się ze złej strony zabieram za to, nie wiem. Jakbyście to zrobili ? To w środku to rzeka, ja chcę zrobić w miarę realistyczne odwzorowanie brzegów bo robię ich zagospodarowanie i teraz jak to zrobić najlepiej? Mam mapę z podanymi wysokościami poszczególnych linii. - compaund object/terrain nie łączy mi tego prawidłowo. próbowałem z otwartymi liniami, zamkniętymi, wszystkie połączone w jeden obiekt, wszystki oddzielnie i dziwne rzeczy wychodzą za każdym razem -cross section i surface też działa źle bo łączy mi vertexy we wzystkie strony i nic z tego nie wychodzi - plugin populate terrain też jest za mało dokładny, jutro się z nim jeszcze pobawie może da się w ustawieniach coś pomieszać bo dzisiaj już nie mam siły - zostaje mi ręczne robienie siatki, albo popróbuje coś może z mergeshape na planie, albo proboolenem, zobaczę ale to wszystko trochę na około i dużo pracy a w sumie prosta rzecz chcę zrobić Jakby ktoś miał jakiś pomysł, czy może gdzieś błąd zrobiłem to będę wdzięczny za pomoc. Pzdr Edit: Poradziłem sobie. Wbrew pozorom poszło to dość szybko. Siatka nie jest może idealna, ale też błędów na bryle nie widac i jest idealnie wg mapy. Pzdr Edytowane 23 Listopad 2012 przez rdawlud Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasjogabonito Napisano 24 Listopad 2012 Share Napisano 24 Listopad 2012 Nie wiem czy akurat w tym przypadku Ci to pomoże ale ciekawa opcja jeśli chodzi o teren.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi