Skocz do zawartości

Modelowanie terenu, połączenie ze sobą splinów.


rdawlud

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przejrzałem forum i nie znalazłem satysfakcjonującego mnie rozwiązania. Zrobiłem takie coś:

teren.jpg

 

Każdy spline jest na innej wysokośći i chcę je ze sobą połączyć tak żeby powstał teren. Compound object/terrain robi mi jakieś dziwne kształty, przecięcia w złych miejscach itp.,. Znalazłem coś o co mi chodzi ale z blendera.

 

http://www.blender3darchitect.com/2009/09/modeling-a-terrain-with-level-curves-for-architectural-visualization/

 

Jak to połączyć w maxie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Próbowałem i vertexy łączą się w dziwny sposób, co nie daje mi gładkiej powierzchni.

teren2.jpg

 

Pierwsze 2 idą ok, ale potem coś idzie nie tak z połączeniami. Sytuacja jest bardzo prosta, zrobiłem spliny wzdłuż linii wysokościowych na mapie, potem każdego przesunąłem o ileś tam w góre i teraz chce je ze sobą połączyć żeby dostać teren o takim kształcie. Niby proste a na dużo sposobów już próbowałem i nie umiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem jeszcze pluginem populate terrain, ale też sobie nie radzi. Udało mi się uzyskać efekt mniej więcej taki o jaki mi chodzi, czyli coś takiego :

teren3.jpg

 

tyle, że zrobiłem cross section " ręcznie" a potem surface a to dość dużo mozolnej pracy takie ręczne robienie całej siatki. Przecież modelowanie terenu to w miarę podstawowa sprawa i musi byc na to jakiś łatwy sposób. Albo ja się ze złej strony zabieram za to, nie wiem.

 

Jakbyście to zrobili ? To w środku to rzeka, ja chcę zrobić w miarę realistyczne odwzorowanie brzegów bo robię ich zagospodarowanie i teraz jak to zrobić najlepiej? Mam mapę z podanymi wysokościami poszczególnych linii.

 

- compaund object/terrain nie łączy mi tego prawidłowo. próbowałem z otwartymi liniami, zamkniętymi, wszystkie połączone w jeden obiekt, wszystki oddzielnie i dziwne rzeczy wychodzą za każdym razem

-cross section i surface też działa źle bo łączy mi vertexy we wzystkie strony i nic z tego nie wychodzi

- plugin populate terrain też jest za mało dokładny, jutro się z nim jeszcze pobawie może da się w ustawieniach coś pomieszać bo dzisiaj już nie mam siły

- zostaje mi ręczne robienie siatki, albo popróbuje coś może z mergeshape na planie, albo proboolenem, zobaczę ale to wszystko trochę na około i dużo pracy a w sumie prosta rzecz chcę zrobić

 

Jakby ktoś miał jakiś pomysł, czy może gdzieś błąd zrobiłem to będę wdzięczny za pomoc. Pzdr

 

Edit:

Poradziłem sobie. Wbrew pozorom poszło to dość szybko. Siatka nie jest może idealna, ale też błędów na bryle nie widac i jest idealnie wg mapy. Pzdr

 

teren5.jpg

Edytowane przez rdawlud
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności