Skocz do zawartości

Animacja:RYBA-pierwsza animowana postać


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc.

Wlasnie ucze sie animacji postaci. Na początek postanowiłem zanimować coś niezbyt skomplikowanego - padlo na rybe.

No i juz pojawily sie pierwsze problemy. Opracowalem ruch plynacej ryby, to zanczy falowanie ogona, pletw itp. Przyszla kolej na zmuszenie rybki, aby przestala plywac w miejscu i zaczela sie przemieszczac. Zdecydowalem sie na ruch po sciezce. Wszystko jest ok, ale nie wiem czemu kaszani mi sie deformacja wertekow w pletwie grzbietowej i ogonie, choc wszystko jest dobrze zrigowane. Poprostu rybka nie radzi sobie na zakretach, bo jesli chodzi o ruch po lini prostej to jest ok. Moze mi ktos wytlumaczyc co zrobilem nie tak?

 

Ponizej zamieszczam screeny, na ktorych widać co sie dzieje ;)

 

P.S. Animuje przy pomocy Bones Pro 3 + standardowe kości (IK) w 3ds Max 5.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

stawiam na skina... a możesz chwicić rybkę za roota i przesunąć o jakiś większy kawałek w scenie? zobacz co się dzieje z siatką... jeśli się rozjedzie podczas zwykłego przesunięcia to znaczy że trzeba poprawić skina...

Napisano

Kiedy przesowam wszystko jest ok. Jak roszam poszczegolnymi koscmi to wszystko ladnie sie odksztalca, ale jak chwyce za root i obroce o 180 stopni to wlasnie sie kaszani tak jak zalaczonym obrazku. Troche tego nie kumam. Co mam zrobic? Help :-(

Napisano

Dwa pytania:

 

01) Dodalem do pletwy grzbietowej i ogonowej po dodatkowej kosci (na obbrazkach zaznaczone na czerwono). Przypomnialo mi sie ze pletwy boczne tez zle sie odksztalcaly dopoki nie dodalem dodatkowych kosci. Sa one zlinkowane z innymi koscmi z grzbietu i ogona, niestety obrot o 180 stopni daje dziwny efekt - dodatkowe kosci dzieci nie podazaja za rodzicami tak jak powinny, lecz dziwnie sie obracaja. IK sie klania, ale co robie nie tak?

 

 

02) w modelu głowa to root, teraz sie tak zastanawiam ze to nie najlepsze rozwiazanie. Kiedy ryba plynie i wykonuje ruchy ogonem jest ok, ale gdy chce by ryba obrocila sama glowe to jest problem, bo reszta kosci podaza za nia. Co zrobic?

 

Pozdrawiam

Napisano

dobra rada wyrzuc te kosci i zriguj to jeszcze raz w takich sprawaach jak rigowanie zawsze za drugim razem osiaga sie lepszy efekt :) a czasami nawet za 3,4 razem :) ..co do samych kosci to zacznij rigowac od mniej wiecej dlugosci pletwy grzebietowej, tam zrob roota, i nie skap na kosciach w pletwach pozniej to sie msci i wyglada sztucznie im prostrzy rtig tym lepiej oczywiscie bez przesady zalezy do czego tego bedziesz uzywal jezeli ryba ma tylko plywac do przodu itp to prosty rig wystarczy... same pletwy animuj w tak zwana fale inaczej bedzei to sztucznie wygladalo...

 

pzdr

Napisano

Dzieki za dobre rady Boner 2, Gotham i Kris_R :)

co do wielokrptnego riggu to niedługo bede specialista, bo przy tym modelu robiłem to juz szesc razy i chyba zrobie poraz siódmy, bo mi mało :P Co do ilości kosci, to nie chce przesadzać, bo jak już wspominałem, cały ten projekt powstaje tylko i wyłącznie w celach edukacyjnych, a po za tym myslę w tym modelu dwie kości (a wlasciwie trzy) dla płetwy zupełnie wystarczą. Co do roota w płetwie grzbietowej to jest to ciekawe rozwiązanie i chyba sproboje.

 

A oto pierwsza probka animacji - narazie sam ruch kosci + mimika

 

 

http://www.darmoland.pl/grafmax/

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności