Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie wiem co sie dzieje z moim maxem, albo projektem. Uzywam 3ds max 2012 i projektuje dom. Scena nie jest bardzo ciezka, ma 163 000 polys, ale tekstury mam bardzo duze gdyz bede robil animacje kamery, ktora zbliza sie bardzo blisko do roznych obszarow. Nigdy takiego czegos nie doswiadczylem poza dziwnymi, czerwonymi trojkatami przenikajacymi w chaotyczny sposob przez obiekty w pracy w editable poly. To ostatnie tez sie ponownie pojawilo, ale najgorsze ze nie moge zobaczyc widoku w shaded, ze nie wspomne o realistic. Moge jedynie pracowac w wireframe, a i wtedy bywa ze mignie bialy ekran. Czasami widze niektore elementy poprawnie w shaded, ale nie wszystkie. Mam na prawde bardzo dobry komputer, ponad rok. Sprawdzalem na laptopie zony i jest to samo.

Zaobserwowalem, ze moge zobaczyc widok w shaded w momencie kiedy jakis/jakies elementy sa wyizolowane. To dziala, ale nie zawsze, a ostatnio isolation mode wariuje i robi co chce, izoluje rowniez elementy przypadkowe, ktorych na 100% nie zaznaczalem. Jak wracam do normalnego trybu to nie wszystkie elementy sa widoczne od razu, musze kliknac w dany obszar aby sie pojawily, a dzieje sie to z takim spowolnionym efektem. Podczas renderingu wszystko jest jak nalezy. Jedyny raz zdazylo sie, ze na gotowym renderze mialem jaskrawo zielona linje na osi jednego elementu (jakby helper, ktorego nie dawalem i nie mam odznaczonej funkcji render helpers).

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Pierwsza aktualizacja byla robiona 4 miesiace temu. Nie mialem nigdy zadnych problemow. Kiedy pare dni temu Max zaczal wariowac, zrobilem kolejna aktualizacje, bo myslalem ze to cos pomoze. Na laptopie zony mam drugiego Maxa i nie robilem zadnych aktualizacji od momentu instalacji, jakies 1,5 roku temu. Ten sam problem, a i tu nigdy nie bylo. Ja mam procesor i7, a zona i5. Wszystko smiga na obu, a jedynie render trwa 2 razy dluzej na laptopie.

Renderuje uzywajac Mental Ray. Uzywam raczej "low poly" modelujac, ale niektore tekstury mam ogromne. Wnetrza beda mialy wiecej szczegolow. Kamera ma okrazyc budynek i wjechac do pomieszczen. Uzywam materialow standard, arch&design i architectural. Uzywam na razie jedynie bump, zadnych displacement itd. Chce zrobic dosyc precyzyjny model otoczenia, niebo z HDRI map, takze wszystko bedzie wazylo.

Budynek i wnetrza nie sa skonczone, ale zajalem sie teksturowaniem i oswietleniem dla urozmaicenia pracy.

Uzywam Daylight System i swiatla Photometric we wnetrzach. Wiadomo, ze musialem duzo zwiekszyc wartosc intensywnosci swiatla, aby bylo widoczne razem z Daylight. Mam 7 punktow ze swiatlem Photometric. To wydluza render, wiadomo, ale mam czas.

Normalnie nie dostaje zadnych powiadomien, ale kiedy otworze okno mental ray render message to mam tak:

Napisano

[ATTACH=CONFIG]88290[/ATTACH]

Co mam zrobic ? Jestem raczej poczatkujacym i duzo musze sie jeszcze nauczyc o Mental Ray, ale tyle co umiem to bylo ok i bez zadnych TAKICH problemow.

Robilem np. duzy budynek (ponad 2 mln polys/ duze tekstury) z otwatra klatka schodowa w wersji za dnia i w nocy ze sztucznym oswietleniem (48 punktow Photometric). Jedyne co to Space Navigator zacinal, bo scena dla niego za ciezka.

 

ps.

przepraszam ze nie uzywam polskich znakow

Napisano (edytowane)

Tak, to prawda. Za duzo rzeczy na raz.

Pracuje z warstwami i izoluje czesto elementy, ale w tym projekcie to nie pomagalo.

Problem zaczal sie od momentu teksturowania ram okiennych. Wtedy Max mial juz dosyc innych tekstur.

Utworzylem nowy plik o nazwie "windows" ze standardowymi ustawieniami i dalem COPY/MERGE tych okien z glownego pliku. Wszystko dziala pieknie i moge swobodnie mapowac te moje tekstury w shaded i realistic.

 

Nie mam jeszcze wyrobionej metody robienia wizualizacji, ale moze to dobry pomysl, aby w ogole modelowac i teksturowac osobno elementy sceny, a pozniej laczyc je w calosc i renderowac.

Pozniej ewentualnie w miare potrzeb troche zmieniac lub skalowac geometrie i mapowac korygujac jedynie ulozenie tekstur. Efekt obserwowac na renderach probnych.

Czy wymodelowac i zlozyc budynek w calosc bez tekstur i swiatla? Kiedy cala geometria (i ewentualnie animacja otwierania okien, drzwi itp.) bedzie sie zgadzala z rysunkami, wtedy kopiowac poszczegolne elementy (i np. groups) do osobnego pliku, tam teksturowac i przekopiowywac z powrotem w to samo miejsce lub raczej do nowego pliku, aby nie dublowac elementow.

Wiem ze moge uzyc REPLACE, ale nie calych GROUPS. Tworzenie nowego pliku jest w takich przypadkach szybsze. Rozgrupowywanie i grupowanie zajmuje troche czasu przy duzych scenach. Glosno mysle i prosze o krytyczne uwagi.

Moze macie jakies linki do stron ktore omawiaja organizacje i metodologie robienia wizualizacji?

Zamowilem ksiazke "3ds Max Design. Architectural Visualisation" Brian L. Smith. Mam nadzieje ze to dobra lektura.

Podoba mi sie wasz dzial i jego tez zamierzam przerobic.

Studiowalem kiedys Architekture Wnetrz i po roznych innych przygodach zyciowych, chce wrocic do tematu architektury, robiac wizualizacje i moze wlasne projekty koncepcyjne roznych "fantazyjnych" wnetrz, budowli i otoczenia. Rynek gier to tez ciekawy temat. Chociaz nie gram to jestem pod wrazeniem serii Assassin`s Creed. Zrobili tam duzo fajnych "wizualek".

 

Mysle zeby zrobic sobie takie archiwum gotowych, czesto uzywanych (tez oteksturowanych) elementow budowlanych. Wtedy bede mogl "docinac", kopiowac i mapowac tekstury wg potrzeb.

Edytowane przez Krzychu78
Napisano

PO pierwsze nie musisz uzywac tekstur o tak dużej rozdzielczości, najczęściej jeśli masz ich za dużo w scenie to max przestaje sobie z nimi radzić, szczególnie jeśli korzystasz z wyświetlania typu realistic lub shaded z włączoną opcja pokazywania tekstur, mapowanie można swobodnie robić na pojedynczym obiekcie w danym momencie wyświetlanym i raczej nie należy cały czas katować komputera włączoną ta opcja bo tu już nie procesor jest głownie obciążany tylko pamięci i karta graficzna która zaczyna ledwo ci dyszeć. Możesz spokojnie modelować wszytko w jednym pliku i w nim to także teksturować tylko nie przesadzaj z wielkościami tekstur naprawdę na domu nie trzeba mieć np tekstury cementu 6kx6k lub większej aby to ładnie wyszło, szczególnie jeśli nie robisz renderów do druku wielkoformatowego tylko operujesz formatami typu A4 czy A3 lub mniejszymi Oczywiście robienie własnych bibliotek jak także nabywanie gotowych bibliotek elementów czy modeli jest standardem, nie mówiąc już o tym ze aktualnie co raz większa ilość producentów mebli , urządzeń sanitarnych dostarcza modele swoich produktów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności