Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

 

Jak w tytule .... max 2012

 

1. Podczas tworzenia sceny korzystałem z materiałów znajdujących się w innych moich projektach *.max. Po wybraniu materiału w zakładce Material/Map Browser pozostają widoczne nazwy scen z których zapożyczałem materiały. W jaki sposób mogę je usunąć ? Podczas zamykania programu, max również pyta czy zachować zmiany w tamtych bibliotekach.

 

2. W jaki sposób stworzyć własny katalog z materiałami? Tworze kilka sprawdzonych materiałów w maxie, które chciałbym w przyszłości wykorzystać. Zakładam katalog, nadaje nazwę materiałom i co dalej ? Put to Library wskazuje tylko katalogi, których chcę się pozbyć zgodnie z pkt 1 powyżej. W jaki sposób zapisać również materiał, aby np. zastosowana w nim mapa (tekstura) została zachowana w tym archiwalnym katalogu?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź na te podstawowe pytania.

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

ad 1.

wczoraj mnie to tez meczylo. W ramach "ulatwiania" zycie uzytkownikowi wyglada to tak.

W menu Rendering otworz Material Browser, tam mozesz zamknac jakas otwarta biblioteke klikajac na nazwie prawym przyciskiem i wybierajac z meu. Z jakiegos nieznanego mi powodu, jesli wejdziesz do Material Browser przez Material Editor, tej opcji nie ma..

 

ad 2. wydaje mi sie ze nie mozesz zapisac textury do pliku z materialem. Max przechowuje materialy w .mat i tyle.

 

pozdrawiam

Napisano

Dziękuję za ad.1 :)

 

Jeśli chodzi o ad.2 to w jaki sposób zapisać dowolny np. czerwony VRayMtl do dowolnie założonego katalogu? Nazywam ten materiał "czerwony" Put to Libraby , następnie Get Material i ten materiał pokazuje się w Tempotaty Library :/. Dopiero z niego mogę zapisać do dowolnego katalogu czy jak?

 

pozdrawiam

Napisano (edytowane)

2. Max nie zapisuje tekstur do katalogów materiałów informacja jest tylko w materiale. Natomiast ty możesz zarządzać ścieżkami do katalogów w których masz zapisane tekstury . Ogólnie warto mieć na dysku nie systemowym stworzone biblioteki z rożnymi rzeczami do maxa które są przypisane w ustawianiach maxowych i skąd on je wyszukuje Customize->configure user path-> external file. Jeśli pracujesz na bibliotekach materiałów to nigdy się tego nie robi przez otwieranie browsera spod edytora materiałów ogólnie należy te dwa okna otworzyć z oddzielnego poziomu. Wtedy jak stworzysz sobie nowa biblioteka to wystarczy do niej przeciągać materiały tak z material browsera jak z edytora które chcesz aby były zapisane. jak najedziesz na nazwę biblioteki i klikniesz p klawiszem otworzy ci się roleta miedzy innymi z opcja zapisu biblioteki

mirach nie jest to żaden patent że jeśli otwierasz materiał browser z poziomu edytora to blokuje on opcje zamykania bibliotek czy kasowania materiałów wtedy pracujesz w trybie edycji i i tworzenia nowego materiału i nie masz możliwości nic gmerać w material browser oprócz wyboru rodzaju mapy czy materiału lub gotowca jaki che się tworzyć w edytorze ;)

 

update

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeśli przeciągasz jakiś materiał do edytora z opcja instance to pamietaj ze będzie on także zapisywał zmiany w tym materiał w bibliotece w jakiej się on znajdował, stad wyskakuje pytanie o to czy ma je zapisać jak zamykasz np maxa w takich przypadkach warto po prostu nie przeciągać z ta opcja materiałów a także na koniec pracy dać mu inna nazwę bo max niestety wtedy głupieje jak ma takie same nazwy ;)

Edytowane przez shadowsexpe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności