Napisano 7 Grudzień 201212 l Cześć. Jak w tytule .... max 2012 1. Podczas tworzenia sceny korzystałem z materiałów znajdujących się w innych moich projektach *.max. Po wybraniu materiału w zakładce Material/Map Browser pozostają widoczne nazwy scen z których zapożyczałem materiały. W jaki sposób mogę je usunąć ? Podczas zamykania programu, max również pyta czy zachować zmiany w tamtych bibliotekach. 2. W jaki sposób stworzyć własny katalog z materiałami? Tworze kilka sprawdzonych materiałów w maxie, które chciałbym w przyszłości wykorzystać. Zakładam katalog, nadaje nazwę materiałom i co dalej ? Put to Library wskazuje tylko katalogi, których chcę się pozbyć zgodnie z pkt 1 powyżej. W jaki sposób zapisać również materiał, aby np. zastosowana w nim mapa (tekstura) została zachowana w tym archiwalnym katalogu? Z góry dziękuję za odpowiedź na te podstawowe pytania.
Napisano 7 Grudzień 201212 l ad 1. wczoraj mnie to tez meczylo. W ramach "ulatwiania" zycie uzytkownikowi wyglada to tak. W menu Rendering otworz Material Browser, tam mozesz zamknac jakas otwarta biblioteke klikajac na nazwie prawym przyciskiem i wybierajac z meu. Z jakiegos nieznanego mi powodu, jesli wejdziesz do Material Browser przez Material Editor, tej opcji nie ma.. ad 2. wydaje mi sie ze nie mozesz zapisac textury do pliku z materialem. Max przechowuje materialy w .mat i tyle. pozdrawiam
Napisano 7 Grudzień 201212 l Autor Dziękuję za ad.1 :) Jeśli chodzi o ad.2 to w jaki sposób zapisać dowolny np. czerwony VRayMtl do dowolnie założonego katalogu? Nazywam ten materiał "czerwony" Put to Libraby , następnie Get Material i ten materiał pokazuje się w Tempotaty Library :/. Dopiero z niego mogę zapisać do dowolnego katalogu czy jak? pozdrawiam
Napisano 7 Grudzień 201212 l 2. Max nie zapisuje tekstur do katalogów materiałów informacja jest tylko w materiale. Natomiast ty możesz zarządzać ścieżkami do katalogów w których masz zapisane tekstury . Ogólnie warto mieć na dysku nie systemowym stworzone biblioteki z rożnymi rzeczami do maxa które są przypisane w ustawianiach maxowych i skąd on je wyszukuje Customize->configure user path-> external file. Jeśli pracujesz na bibliotekach materiałów to nigdy się tego nie robi przez otwieranie browsera spod edytora materiałów ogólnie należy te dwa okna otworzyć z oddzielnego poziomu. Wtedy jak stworzysz sobie nowa biblioteka to wystarczy do niej przeciągać materiały tak z material browsera jak z edytora które chcesz aby były zapisane. jak najedziesz na nazwę biblioteki i klikniesz p klawiszem otworzy ci się roleta miedzy innymi z opcja zapisu biblioteki mirach nie jest to żaden patent że jeśli otwierasz materiał browser z poziomu edytora to blokuje on opcje zamykania bibliotek czy kasowania materiałów wtedy pracujesz w trybie edycji i i tworzenia nowego materiału i nie masz możliwości nic gmerać w material browser oprócz wyboru rodzaju mapy czy materiału lub gotowca jaki che się tworzyć w edytorze ;) update ------------------------------------------------------------------------------------------- Jeśli przeciągasz jakiś materiał do edytora z opcja instance to pamietaj ze będzie on także zapisywał zmiany w tym materiał w bibliotece w jakiej się on znajdował, stad wyskakuje pytanie o to czy ma je zapisać jak zamykasz np maxa w takich przypadkach warto po prostu nie przeciągać z ta opcja materiałów a także na koniec pracy dać mu inna nazwę bo max niestety wtedy głupieje jak ma takie same nazwy ;) Edytowane 7 Grudzień 201212 l przez shadowsexpe
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto