Napisano 7 Grudzień 201212 l Witam Do zobrazowania moich pytań posłużę się zdjęciem z tej zagranicznego forum o Maxie http://www.3dmaxforum.net/attachment.php?attachmentid=12563&d=1180702132. Mam wymodelowane np koło nośne które składa się z osobno zamodelowanej obręczy, śrub i części wewnetrznej z rdzeniem ( nie wiem jak to nazwać, felga :)?). Elementy te usytuuje w odpowiednich miejscach tak aby było to zgodne np z obrazkiem referencyjnym. Teraz chce je zgrupowac w jeden element abym mógł przesuwać go jako jedne obiekt, bez żmudnego zaznaczania poszczególnych elementów, w celu jednoczesnego przesunięcia ich ( operacje Boolowskie nie wchodzą tutaj w grę). Mając taki zgrupowany element dobrze by było skopiować go wielokrotnie, tak aby skopiowane elementy od razu znajdowały się w jednakowej odległości od siebie. Coś na kształt szyku : liniowego tak jak na załączonym zdjęciu usytuowane są koła nośne czy szyk kołowy tak jak usytuowane są śruby na kołach. Czy można tworzyć coś na kształt grup złożonych, edytowalnego drzewka w menu? Np główna grupa model ze wszystkimi elementami i podgrupy np koła ze swoimi elementami, wieża +włazy+elementy dodatkowe. Jak później edytować pojedyńcze elementy w takich grupach w celu dodania krawędzi, powierzchni czy wyciągnięć. Mam nadzieję że w miare obrazowo przedstawiłem problemiki :D. Pozdrawiam
Napisano 7 Grudzień 201212 l Zgrupować obiekt możesz używając po prostu funkcji Group. Jeżeli chcesz coś edytować w tej grupie, to wchodzisz na górze w zakładkę group i klikasz open, jak skończysz edytować klikasz close. Jeśli chcesz ustawić np śruby po okręgu, albo koła w lini, użyj funkcji Tools->array Przy okazji jeśli zaznaczysz w okienku które Ci wyskoczy po lewej stronie funkcje Instance będziesz mógł edytować jeden obiekt i będą się zmieniać wszystkie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto