drezdeck Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 Witam mam pytanko, próbuje od dłuższego czasu stworzyć mapkę do displacement z bardzo miernymi rezultatami. Przeczytałem gdzieś na forum że niejaki "Marcin" zamieścił tutoriala jak to zrobić lecz nigdzie nie mogę go znaleźć. Chciałem wymodelować zagięcia skóry w nagłówkach przy skórzanym fotelu w miejscu, gdzie skóra "zawija" się pod drewnianą tralkę. Ani cut ani paint deformation nie przyniosło pożądanych rezultatów ( albo nie mam tyle cierpliwości ) , więc postanowiłem tu ugryźć displacement`em. Czy może znacie jakiś tutorial gdyż to, co sam tworzę, daje mi podobne efekty do dwóch powyższych metod. Z góry dziękuję.
mirach Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 w zasadzie filozofi duzej do takiej mapy nie ma. Zaczynasz od szarej mapy, potem malujesz biale tam gdzie chcesz zeby szlo w gore i czarne tam gdzie ma isc w dol starajac sie nasladowac jak zgina sie tkanina. http://www.foro3d.com/tutoriales/blender/blender-art-magazine-3d/blender-art-magazine-14/einstein/15.jpg - tu masz przyklad znaleziony na szybko, nie jest idealny ale pokazuje o co chodzi
gientekwl Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 a no... i 16 bpc, najlepsze do dispów TIFF'y :)
drezdeck Napisano 12 Grudzień 2012 Autor Napisano 12 Grudzień 2012 No cóż, posiedziałem nad tym kilka godzin, i niestety do tego co ja akurat potrzebuje, mapa ta się nie nadaje, wróciłem do cut`a i MS, i mozolnie modeluje. Jednakże dzięki za pomoc, na pewno przyda się w innych modelach. Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się