Winkiel Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 Mam pytanie, ostatnio trochę eksperymentuje ze światłem i stąd pojawił mi się problem. Do tej pory w swoich scenach używałem słońca i portali. Ostatnio zacząłem bawić się w HDRI i tak oświetlać wnętrza. Oświetlając wnętrza słońcem za oknami ustawiałem zmapowany obiekt z panoramą tła. Wszystko grało. Teraz jak oświetlam HDRi ta metoda się nie sprawdza i próbowałem w Photoshopie wklejać tło w okna. Jaką metodę stosujecie? Jak włączam Alpha przy zapisywaniu renderingu to czasami działa czasami nie. Nie wiem dlaczego. Wie ktoś jak działa Alpha w Vrayu? Co mogę robić źle? Dlaczego jak włączam w render elements kanał Alpha to zawsze jest biały?
mirach Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 Wie ktoś jak działa Alpha w Vrayu? najlepiej wie pewnie manual vraya dostepny na sieci :) Kanal alpha dziala normalnie w vrauy, bez podania szczegolow ciezko powiedziec co robisz zle. Ja stawiam na to ze w materiale okna nie masz ustawione zeby przezroczystosc wplywala na kanal alpha.
shadowsexpe Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 włacz w materiale szyby color +alpha lub all channel w affect chanells w sekcji refraction
Winkiel Napisano 13 Grudzień 2012 Autor Napisano 13 Grudzień 2012 Super! Dzięki Panowie. Trzeba jeszcze tylko pamiętać żeby Dome light z HDRą zrobić niewidoczną. Ciekaw jestem jak wstawiacie tło w okna. Wielcy tej branży http://www.peterguthrie.net/blog/ modelują swoje otoczenie. Ale ja najczęściej wstawiałem wygiętego plane z Vray Light material. Teraz spróbuje z Alpha chanel.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się