Napisano 12 Grudzień 201212 l Mam pytanie, ostatnio trochę eksperymentuje ze światłem i stąd pojawił mi się problem. Do tej pory w swoich scenach używałem słońca i portali. Ostatnio zacząłem bawić się w HDRI i tak oświetlać wnętrza. Oświetlając wnętrza słońcem za oknami ustawiałem zmapowany obiekt z panoramą tła. Wszystko grało. Teraz jak oświetlam HDRi ta metoda się nie sprawdza i próbowałem w Photoshopie wklejać tło w okna. Jaką metodę stosujecie? Jak włączam Alpha przy zapisywaniu renderingu to czasami działa czasami nie. Nie wiem dlaczego. Wie ktoś jak działa Alpha w Vrayu? Co mogę robić źle? Dlaczego jak włączam w render elements kanał Alpha to zawsze jest biały?
Napisano 12 Grudzień 201212 l Wie ktoś jak działa Alpha w Vrayu? najlepiej wie pewnie manual vraya dostepny na sieci :) Kanal alpha dziala normalnie w vrauy, bez podania szczegolow ciezko powiedziec co robisz zle. Ja stawiam na to ze w materiale okna nie masz ustawione zeby przezroczystosc wplywala na kanal alpha.
Napisano 12 Grudzień 201212 l włacz w materiale szyby color +alpha lub all channel w affect chanells w sekcji refraction
Napisano 13 Grudzień 201212 l Autor Super! Dzięki Panowie. Trzeba jeszcze tylko pamiętać żeby Dome light z HDRą zrobić niewidoczną. Ciekaw jestem jak wstawiacie tło w okna. Wielcy tej branży http://www.peterguthrie.net/blog/ modelują swoje otoczenie. Ale ja najczęściej wstawiałem wygiętego plane z Vray Light material. Teraz spróbuje z Alpha chanel.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto