Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie, ostatnio trochę eksperymentuje ze światłem i stąd pojawił mi się problem. Do tej pory w swoich scenach używałem słońca i portali. Ostatnio zacząłem bawić się w HDRI i tak oświetlać wnętrza. Oświetlając wnętrza słońcem za oknami ustawiałem zmapowany obiekt z panoramą tła. Wszystko grało. Teraz jak oświetlam HDRi ta metoda się nie sprawdza i próbowałem w Photoshopie wklejać tło w okna. Jaką metodę stosujecie? Jak włączam Alpha przy zapisywaniu renderingu to czasami działa czasami nie. Nie wiem dlaczego. Wie ktoś jak działa Alpha w Vrayu? Co mogę robić źle? Dlaczego jak włączam w render elements kanał Alpha to zawsze jest biały?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 812
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Wie ktoś jak działa Alpha w Vrayu?

 

najlepiej wie pewnie manual vraya dostepny na sieci :)

 

Kanal alpha dziala normalnie w vrauy, bez podania szczegolow ciezko powiedziec co robisz zle. Ja stawiam na to ze w materiale okna nie masz ustawione zeby przezroczystosc wplywala na kanal alpha.

Napisano
  • Autor

Super! Dzięki Panowie.

 

Trzeba jeszcze tylko pamiętać żeby Dome light z HDRą zrobić niewidoczną.

 

Ciekaw jestem jak wstawiacie tło w okna. Wielcy tej branży http://www.peterguthrie.net/blog/ modelują swoje otoczenie. Ale ja najczęściej wstawiałem wygiętego plane z Vray Light material. Teraz spróbuje z Alpha chanel.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności