Valkiria84 Napisano 17 Grudzień 2012 Napisano 17 Grudzień 2012 Siemanko mam pytanie od nośnie Cinemy 4d. Czy wie ktoś może jak w tym programie zrobić drzewo liściaste ? Proszę o pomoc, pozdrawiam.
Piotr7979 Napisano 17 Grudzień 2012 Napisano 17 Grudzień 2012 Jakiego pakietu używasz? Z robieniem drzewka jest trochę zabawy, są darmowe modele do ściągnięcia z netu. Jeśli masz pakiet vizualize to masz dołączone biblioteki roślin. Nie powalają ale może warto je przejżeć
ptaszek Napisano 17 Grudzień 2012 Napisano 17 Grudzień 2012 Jesli chcesz wiedziec jak zrobic to nie pomoge, ale jesli chcesz gotowe drzewo to sprawdz to: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=86653 generalnie chyba takich rzeczy nie oplaca sie robic. Jesli juz to dobre narzedzie do drzew jest w programie maya.
jaceks Napisano 17 Grudzień 2012 Napisano 17 Grudzień 2012 Jak napisał @ptaszek - nie opłaca się dłubać przy drzewie. Jak się upierasz to liście możesz rozmieścić MoGraphem na najpierw zrobionym pniu-konarach. Albo zaopatrzyć się w http://www.dpit2.de/v2/index.php?content=plants lub http://www.onyxtree.com/about.html
Valkiria84 Napisano 17 Grudzień 2012 Autor Napisano 17 Grudzień 2012 Dzięki Jacek, to mi się przydało ;) Wszystkim bardzo dziękuje za chęci. Nie czaję tylko jak liście zrobić ale jakoś do tego dojdę :D Pozdro.
jaceks Napisano 18 Grudzień 2012 Napisano 18 Grudzień 2012 Jeśli zrobisz drzewo w/w narzędziami to tam masz wszystko, a jeśli robisz na żywca to liścia najlepiej zrobić z jakiegoś polygona + tekstura + alpha. Rozmieścić Cloner'em (MoGraph) jako object >surface. Jak się uprzesz to jeszcze ruszać nimi możesz. Poszukaj na Google+Youtube albo tu http://cinema-4d.wonderhowto.com/how-to/ A tu jest rewolucyjna metoda budowy drzewa+liści
Patris Napisano 11 Styczeń 2013 Napisano 11 Styczeń 2013 A czy mozna na splinach zrobić "standardowe" drzewo, że gałęzie wyrastają nie tylko z czubka pnia tylko po drodze też, jak to w zwykłych drzewach :-)
jaceks Napisano 11 Styczeń 2013 Napisano 11 Styczeń 2013 W Cinemie można, nie ma przeszkód, a w różnych pluginach chyba tez.
Patris Napisano 13 Styczeń 2013 Napisano 13 Styczeń 2013 A czy mógłbyś napisać jak, jesli wiesz i nie za pomocą pluginów. mam taki filmik, gdzie ktoś zrobił coś takiego z sweepnurbs (nie jest pokazane jak niestety), próbuje i nie wiem jak to rozwiązać.
jaceks Napisano 13 Styczeń 2013 Napisano 13 Styczeń 2013 Normalnie - wyciągasz za pomocą Sweep NURBSkształt po ścieżce. Gotowe gałązki ręcznie układasz na grubszych gałęziach. W Sweep NURBS wejdź do Details w w Scale zejdź jednym z punktów aby jeden koniec gałązki był cieńszy. Ale nie wiem czy robienie drzewa za pomoca splinów to najlepszy sposób - chyba lepiej zrobić drzewo z normalnych polygonów, Extrudować każda gałązkę, i dać na koniec HyperNURBS.
Patris Napisano 13 Styczeń 2013 Napisano 13 Styczeń 2013 Ok, ale z tego co Ty piszesz to do pnia zrobionego ze ścieżki i sweepnurbs mam dołożyć osobne obiekty-gałęzie. Mi chodzi o to , żeby to stanowiło całość, czyli ścieżka powinna wyglądać jak "krzyż". Wiem, ze da się z polygonów, ale mi chodzi o możliwość na ścieżkach, bo docelowo nie chodzi mi tylko o drzewo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się