Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej! Chciałem sobie zarigować składane 4 czesciowe okiennice, zrobiłem kości HI solver ale podczas przesuwania łańcucha środkowy staw ucieka mi z linii i rusza się po osi Y. Chciałem by siedział w prowadnicy i nie przesuwał się po Y.

 

Obraz%202.jpg

Obraz%203.jpg

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 938
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Popular Days

Napisano

Zrób tak:

1. stwórz 3 Helper Points ustawione obok siebie w jednej linii - one będą tworzyły prowadnicę. Do helpera Point002 (środkowy, jak na obrazku) dodaj position constraint (Animation -> Constraints -> Posistion Constraint) i jako target wybierz Point001. Point002 powinien przeskoczyć do miejsca w którym znajduje się Point001. Upewnij się, że masz zaznaczony Point002. W panelu Motion w zakładce PRS Parameters musisz mieć wybrany guzik Position. I teraz w zakładce Position Constraint wciśnij Add Position Target, a następnie zaznacz Point003. Jeśli zaczniesz przesuwać punkt 001 lub 003 to punkt 002 powinien być zawsze w połowie odległości między tymi krańcowymi.ws0obd.jpg

2. Stwórz dwa łańcuchy kości składające się tylko z dwóch kości (a nie jeden złożony z 4). Pierwszy łańcuch zaczyna się od punktu 001, a end bone ma na punkcie 002 (najłatwiej to zrobić jeśli wszystko było tworzone z włączonym snap to grid). Dodaj HI solver. Do pierwszej kości daj position constraint i przyczep do punktu 001, a IK position constraint do punktu 002.

pas7q.jpg

3.Teraz analogicznie zrób drugi łańcuch kości pomiędzy point002 i 003.

4. Do twojego modelu dodaj skin modifier i wrzuć same kości (bez helperów)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności