Igi Napisano 25 Grudzień 2012 Napisano 25 Grudzień 2012 Hej! Chciałem sobie zarigować składane 4 czesciowe okiennice, zrobiłem kości HI solver ale podczas przesuwania łańcucha środkowy staw ucieka mi z linii i rusza się po osi Y. Chciałem by siedział w prowadnicy i nie przesuwał się po Y.
Gość numnah Napisano 1 Styczeń 2013 Napisano 1 Styczeń 2013 Zrób tak: 1. stwórz 3 Helper Points ustawione obok siebie w jednej linii - one będą tworzyły prowadnicę. Do helpera Point002 (środkowy, jak na obrazku) dodaj position constraint (Animation -> Constraints -> Posistion Constraint) i jako target wybierz Point001. Point002 powinien przeskoczyć do miejsca w którym znajduje się Point001. Upewnij się, że masz zaznaczony Point002. W panelu Motion w zakładce PRS Parameters musisz mieć wybrany guzik Position. I teraz w zakładce Position Constraint wciśnij Add Position Target, a następnie zaznacz Point003. Jeśli zaczniesz przesuwać punkt 001 lub 003 to punkt 002 powinien być zawsze w połowie odległości między tymi krańcowymi. 2. Stwórz dwa łańcuchy kości składające się tylko z dwóch kości (a nie jeden złożony z 4). Pierwszy łańcuch zaczyna się od punktu 001, a end bone ma na punkcie 002 (najłatwiej to zrobić jeśli wszystko było tworzone z włączonym snap to grid). Dodaj HI solver. Do pierwszej kości daj position constraint i przyczep do punktu 001, a IK position constraint do punktu 002. 3.Teraz analogicznie zrób drugi łańcuch kości pomiędzy point002 i 003. 4. Do twojego modelu dodaj skin modifier i wrzuć same kości (bez helperów)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się