Skocz do zawartości

Środek obiektu, POVIT


Wolverin

Rekomendowane odpowiedzi

Na początku, Panowie, Panie, po prostu nie mam czasu, szukałem, ale nie mogę znaleźć. Jestem początkujący, w miarę możliwości przeglądam tutoriale, wiem, że gdzieś to widziałem, ale nie mogę przypomnieć sobie gdzie.

Do rzeczy, o co chodzi.

Mam obiekt w trybie edycji kopiuję część ścianek i rozdzielam obiekt, i teraz mam taki problem, środek obiektu jest umieszczony dużo poniżej centrum obiektu, zapamiętany jest środek obiektu matki i wszystkie operacje GRS wykonywane w trybie obiektu, wykonują się ze środkiem dużo poniżej środka samego obiektu. w 3ds max ustawienie POVIT bo o to się rozchodzi jest banalne, a tutaj w blenderze mam kłopot, nie mogę po takim kopiowaniu ustawić środka obiektu w jego faktycznym i matematycznym środku, tylko pozostaje on mi dużo poniżej samego obiektu, poza nim np jakieś 10 cm jeżeli tak wielki miałem obiekt, a obiekt skopiowany ma np 2 cm.

Jak sobie z tym poradzić ?? Co trzeba zrobić, aby ten środek był w faktycznym środku a nie poniżej lub gdzieś z boku.

Znalazłem gdzieś że klawisz F9 uaktywnia taką opcję, ale u mnie nie robi tego, Blender 2.65a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

nie wiem czy o to chodzi ale jeśli chodzi o środek obiektu to w blenderze nazywa się to origin, jak jesteś w object mode to na panelu po lewej (T) na górze jest opcja origin i tam wybierasz gdzie to ma być ustawione

 

ewentualnie są jeszcze inne możliwości jeśli potrzebne ci to do jakiś transformacji w edit mode, tu masz wyjaśnione kwestie pivota: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.4/Manual/3D_interaction/Transform_Control/Pivot_Point

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.