filo7 Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 witam! aktualnie tworze scene , która modelowalem w sketchupie, obiekty ktore sa na zdjeciu rowniez byly w formacie sketchup'a , teraz mam pytanie jak wygladzic ich powierzchnie???? probowalem turbosmootha cos tam jeszcez i nic sie nie zmienia , moze ktos cos wie czego to wina albo jak to zrobic??? bardzo prosze o pomoc bo juz dlugo sie z tym mecze a z takimi modelami swiata nie zwojuje;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 Zaznacz wszystkie polygony i przypisz im odpowiednie smooth grupy. Na początek daj np. wałkowi smooth grupę "1", zobacz jak to działa. Dalej pokombinuj, być może wszędzie jedna wystarczy. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filo7 Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 10 Styczeń 2013 probuje , zaznaczam ale nie wiem czy dobrze robie mozesz troche bardziej wyjasnic jak to robic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 Mogę, ale nie wiem czy prościej mi się uda wytłumaczyć :) Wejdź w tryb edycji polygonów (czerwony kwadrat) zaznacz wszystkie poly (ctrl + a) przejdź do zakładki Polygon Properties i tam masz smoothing groups, 32 kwadraciki, każdy z inną liczbą. Kliknij np. 1 i powinno się wszystko wygładzić. Jeżeli nadal zbyt skomplikowane, zerknij sobie tutaj: Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filo7 Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 10 Styczeń 2013 nic sie nie zmienia ...istnieja jakies jeszcze inne mozliwosci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 Teraz zobaczyłem że robisz to w editable mesh - przekonwertuj to do editable poly (prawy klik na zaznaczony obiekt, convert to - editable poly) i wtedy to samo zrób. Może być tez tak, że każdy polygon masz osobno, nie wiem jak to wyeksportowałeś/zaimportowałeś, ale wtedy przy turbosmoothu by wyszło że są wierzchołki niepoweldowane. Zobacz to editable poly. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filo7 Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 10 Styczeń 2013 dalej nic... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 Wrzuć tą scenkę tutaj jak możesz, zobaczę o co chodzi. Tak na odległość nic więcej nie powiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filo7 Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 10 Styczeń 2013 jak wrzuccic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 Ksz ksz, bez odbioru. Wrzuć na jakiś serwer i link wklej tutaj, na forum! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filo7 Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 10 Styczeń 2013 http://www.wrzucaj.org/622942 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 Niestety dosłownie każdy polygon jest oddzielnie. Zaznacz sobie jedną taką "poduszeczkę" na materacu, convert to -> edit poly i kliknij na przycisk "attach". Potem kliknij na każdą "poduszeczkę", żeby połączyć materac w jeden obiekt. Jak już to zrobisz, przejdź do zaznaczania vertexów, zaznacz wszystkie i kliknij na kwadracik przy "weld". Tam wpisz jak najmniejszą liczbę, np. 0,001, żeby łączyły się ze sobą TYLKO I WYŁĄCZNIE vertexy, które powinny być połączone - czyli te, które są dokładnie w tym samym miejscu. Potem możesz bawić się w automatyczne usunięcie trójkątów (geometry (all) -> quadrify all). Wygładzanie tak samo będzie działać elegancko. Popraw wałek, bo połówka jest bardzo gęsta, a druga nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filo7 Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 10 Styczeń 2013 bede probowal. dzieki bardoz za pomoc;)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi