Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam!

 

aktualnie tworze scene , która modelowalem w sketchupie, obiekty ktore sa na zdjeciu rowniez byly w formacie sketchup'a ,

teraz mam pytanie jak wygladzic ich powierzchnie???? probowalem turbosmootha cos tam jeszcez i nic sie nie zmienia , moze ktos cos wie czego to wina albo jak to zrobic???

bardzo prosze o pomoc bo juz dlugo sie z tym mecze a z takimi modelami swiata nie zwojuje;p

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zaznacz wszystkie polygony i przypisz im odpowiednie smooth grupy. Na początek daj np. wałkowi smooth grupę "1", zobacz jak to działa. Dalej pokombinuj, być może wszędzie jedna wystarczy. Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

probuje , zaznaczam ale nie wiem czy dobrze robie

mozesz troche bardziej wyjasnic jak to robic?

Napisano

Mogę, ale nie wiem czy prościej mi się uda wytłumaczyć :) Wejdź w tryb edycji polygonów (czerwony kwadrat) zaznacz wszystkie poly (ctrl + a) przejdź do zakładki Polygon Properties i tam masz smoothing groups, 32 kwadraciki, każdy z inną liczbą. Kliknij np. 1 i powinno się wszystko wygładzić.

 

Jeżeli nadal zbyt skomplikowane, zerknij sobie tutaj:

 

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

nic sie nie zmienia ...istnieja jakies jeszcze inne mozliwosci?

Napisano

Teraz zobaczyłem że robisz to w editable mesh - przekonwertuj to do editable poly (prawy klik na zaznaczony obiekt, convert to - editable poly) i wtedy to samo zrób. Może być tez tak, że każdy polygon masz osobno, nie wiem jak to wyeksportowałeś/zaimportowałeś, ale wtedy przy turbosmoothu by wyszło że są wierzchołki niepoweldowane. Zobacz to editable poly.

Napisano

Niestety dosłownie każdy polygon jest oddzielnie. Zaznacz sobie jedną taką "poduszeczkę" na materacu, convert to -> edit poly i kliknij na przycisk "attach". Potem kliknij na każdą "poduszeczkę", żeby połączyć materac w jeden obiekt. Jak już to zrobisz, przejdź do zaznaczania vertexów, zaznacz wszystkie i kliknij na kwadracik przy "weld". Tam wpisz jak najmniejszą liczbę, np. 0,001, żeby łączyły się ze sobą TYLKO I WYŁĄCZNIE vertexy, które powinny być połączone - czyli te, które są dokładnie w tym samym miejscu. Potem możesz bawić się w automatyczne usunięcie trójkątów (geometry (all) -> quadrify all). Wygładzanie tak samo będzie działać elegancko.

 

Popraw wałek, bo połówka jest bardzo gęsta, a druga nie.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności