Skocz do zawartości

problem z wygładzaniem - pomocy!


filo7

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

 

aktualnie tworze scene , która modelowalem w sketchupie, obiekty ktore sa na zdjeciu rowniez byly w formacie sketchup'a ,

teraz mam pytanie jak wygladzic ich powierzchnie???? probowalem turbosmootha cos tam jeszcez i nic sie nie zmienia , moze ktos cos wie czego to wina albo jak to zrobic???

bardzo prosze o pomoc bo juz dlugo sie z tym mecze a z takimi modelami swiata nie zwojuje;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Mogę, ale nie wiem czy prościej mi się uda wytłumaczyć :) Wejdź w tryb edycji polygonów (czerwony kwadrat) zaznacz wszystkie poly (ctrl + a) przejdź do zakładki Polygon Properties i tam masz smoothing groups, 32 kwadraciki, każdy z inną liczbą. Kliknij np. 1 i powinno się wszystko wygładzić.

 

Jeżeli nadal zbyt skomplikowane, zerknij sobie tutaj:

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zobaczyłem że robisz to w editable mesh - przekonwertuj to do editable poly (prawy klik na zaznaczony obiekt, convert to - editable poly) i wtedy to samo zrób. Może być tez tak, że każdy polygon masz osobno, nie wiem jak to wyeksportowałeś/zaimportowałeś, ale wtedy przy turbosmoothu by wyszło że są wierzchołki niepoweldowane. Zobacz to editable poly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dosłownie każdy polygon jest oddzielnie. Zaznacz sobie jedną taką "poduszeczkę" na materacu, convert to -> edit poly i kliknij na przycisk "attach". Potem kliknij na każdą "poduszeczkę", żeby połączyć materac w jeden obiekt. Jak już to zrobisz, przejdź do zaznaczania vertexów, zaznacz wszystkie i kliknij na kwadracik przy "weld". Tam wpisz jak najmniejszą liczbę, np. 0,001, żeby łączyły się ze sobą TYLKO I WYŁĄCZNIE vertexy, które powinny być połączone - czyli te, które są dokładnie w tym samym miejscu. Potem możesz bawić się w automatyczne usunięcie trójkątów (geometry (all) -> quadrify all). Wygładzanie tak samo będzie działać elegancko.

 

Popraw wałek, bo połówka jest bardzo gęsta, a druga nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności