Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

problem z wygładzaniem - pomocy!

Featured Replies

Napisano

witam!

 

aktualnie tworze scene , która modelowalem w sketchupie, obiekty ktore sa na zdjeciu rowniez byly w formacie sketchup'a ,

teraz mam pytanie jak wygladzic ich powierzchnie???? probowalem turbosmootha cos tam jeszcez i nic sie nie zmienia , moze ktos cos wie czego to wina albo jak to zrobic???

bardzo prosze o pomoc bo juz dlugo sie z tym mecze a z takimi modelami swiata nie zwojuje;p

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zaznacz wszystkie polygony i przypisz im odpowiednie smooth grupy. Na początek daj np. wałkowi smooth grupę "1", zobacz jak to działa. Dalej pokombinuj, być może wszędzie jedna wystarczy. Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

probuje , zaznaczam ale nie wiem czy dobrze robie

mozesz troche bardziej wyjasnic jak to robic?

Napisano

Mogę, ale nie wiem czy prościej mi się uda wytłumaczyć :) Wejdź w tryb edycji polygonów (czerwony kwadrat) zaznacz wszystkie poly (ctrl + a) przejdź do zakładki Polygon Properties i tam masz smoothing groups, 32 kwadraciki, każdy z inną liczbą. Kliknij np. 1 i powinno się wszystko wygładzić.

 

Jeżeli nadal zbyt skomplikowane, zerknij sobie tutaj:

 

 

Pozdrawiam!

Napisano
  • Autor

nic sie nie zmienia ...istnieja jakies jeszcze inne mozliwosci?

Napisano

Teraz zobaczyłem że robisz to w editable mesh - przekonwertuj to do editable poly (prawy klik na zaznaczony obiekt, convert to - editable poly) i wtedy to samo zrób. Może być tez tak, że każdy polygon masz osobno, nie wiem jak to wyeksportowałeś/zaimportowałeś, ale wtedy przy turbosmoothu by wyszło że są wierzchołki niepoweldowane. Zobacz to editable poly.

Napisano

Niestety dosłownie każdy polygon jest oddzielnie. Zaznacz sobie jedną taką "poduszeczkę" na materacu, convert to -> edit poly i kliknij na przycisk "attach". Potem kliknij na każdą "poduszeczkę", żeby połączyć materac w jeden obiekt. Jak już to zrobisz, przejdź do zaznaczania vertexów, zaznacz wszystkie i kliknij na kwadracik przy "weld". Tam wpisz jak najmniejszą liczbę, np. 0,001, żeby łączyły się ze sobą TYLKO I WYŁĄCZNIE vertexy, które powinny być połączone - czyli te, które są dokładnie w tym samym miejscu. Potem możesz bawić się w automatyczne usunięcie trójkątów (geometry (all) -> quadrify all). Wygładzanie tak samo będzie działać elegancko.

 

Popraw wałek, bo połówka jest bardzo gęsta, a druga nie.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.