n-pigeon Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 (edytowane) Dla niewtajemniczonych: Prędzej czy później każdy użytkownik programu komputerowego trafi na sytuację gdy jakaś jego część nie funkcjonuje jak powinna. Błędy w działaniu wynikające z nieumyślnego błędu programisty są naturalną i nieuniknioną częścią tworzenia oprogramowania. Tego typu problemy w oprogramowaniu są nazywane z angielska "Bug". Jak poinformować Developerów Blendera o błędzie w ich programie? Jest to bardzo proste, wystarczy wejść do Menu Głównego > Help > Report a Bug Otworzy to w naszej domyślnej przeglądarce internetowej stronę gdzie można przeglądać i zgłaszać błędy w Blenderze. Dlaczego warto wysyłać raporty błędów? Większość Developerów Blendera nie jest jego aktywnymi użytkownikami, a wiele błędów w ich kodzie, ujawnia się dopiero po tym jak dana funkcja zostanie użyta w odpowiedniej konfiguracji. Bez pomocy użytkownika próżno liczyć na to, że błąd zostanie dostrzeżony przez twórców oprogramowania. Najlepiej wziąć sprawy w swoje ręce i upewnić się, że odpowiednie osoby dowiedzą się o problemie, właśnie za pomocą "Bug Report". Jak napisać poprawny raport błędu? Najpierw trzeba założyć konto w systemie raportowania Blendera, radzę podać poprawny i używany adres e-mail, ponieważ raporty które złożymy będą pod ten e-mail automatycznie podpinane. Jeśli Developer będzie chciał się z nami skontaktować, by poznać dodatkowe informacje o błędzie, albo poinformować nas o tym, że został on naprawiony lub na jakim etapie naprawy się znajduje, system automatycznie wyśle nam zawiadomienie do skrzynki pocztowej, a wiec jest to ważny krok. Mając konto wciskamy Submit New, jeśli nie możesz znaleźć linku użyj CTRL + F. Oczywiście raporty piszemy w języku angielskim, jednak nie musi to być angielski na wysokim poziomie, ani nie trzeba używać skomplikowanych konstrukcji zdań, ma być prosto i czytelnie. Zawsze można poprosić na forum, np. naszym o pomoc w zredagowaniu takiego raportu. Najlepiej zacząć od podania wersji Blendera w której natrafiliśmy na problem, oraz źródło z którego posiadamy naszą kopie, jeśli źródłem jest GraphicAll.rog, Build Bot, albo wersja z SVN warto dodać nr. "rewizji", który jest wyświetlany obok wersji Blendera w prawym górnym rogu "Splash Screena" zaczyna się od literki "r". Przykładowo: Blender 2.66 Build Bot r53768. Następnie podajemy nasz system operacyjny, np. Ubuntu 12.10 64-bit. Kolejnym krokiem jest opisanie - najlepiej wypunktowane na liście - kroków potrzebnych do odtworzenia błędu. Przykładowo: Otwórz załączony plik .blend. Usuń obiekt Demon_666. Blender natychmiast się wyłącza. Raport dobrze jest zakończyć opisem oczekiwanego działania programu i tego co się dzieje zamiast niego, ale czasem jest to oczywiste i wtedy ten krok możemy pominąć. BARDZO DOBRĄ PRAKTYKĄ JEST ZAŁĄCZENIE PRZYKŁADOWEGO PLIKU BLENDERA! To samo tyczy się zrzutów ekranu demonstrujących problem. Nie trzeba używać żadnego hostingu, system raportowania może przyjmować pliki .blend i obrazki w "Attach Files" prosto z naszego dysku. Jeśli jest to projekt komercyjny, spreparuj scenę tak by demonstrowała problem bez treści które nie powinny być ujawnione, albo stwórz nową scenę z tym samym błędem na przykładowych obiektach. Jeśli uważasz że: "a po co będę raportował, ten błąd jest oczywisty, na pewno ktoś go zgłosi", TO JESTEŚ W BŁĘDZIE! Wszyscy tak myślą i dlatego są w błędzie ;) Nie ma wstydu w zgłoszeniu błędu który już został zgłoszony, ale dobrze jest zawsze przed rozpoczęciem pisania raportu sprawdzić na liście zgłoszonych raportów, czy nasz problem nie został przypadkiem już przez kogoś opisany. Czasem jest to trudne do zweryfikowania i wtedy najlepiej śmiało napisać nowe zgłoszenie. Edytowane 20 Styczeń 2013 przez n-pigeon
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się