Napisano 26 Styczeń 201312 l Witam. Korzystam z 3dsMax1012 i VRay 2.(z kawałkiem). Mam w w wykonywanej animacji obiekty, które muszę w tejże animacji płynnie pokazywać i niepokazywać. Wykorzystuję w tym celu materiał przypisany do obiektu ze slotem Opacity z przypisanym do niego VRayColor (czarny lub biały - to chyba nie jest najważniejsze - animuję albo kolor albo samo Opacity). W renderingu wszystko działa: obiekty ładnie przechodzą z nieprzezroczystości do przezroczystości i odwrotnie. Ta przezroczystość nie ma jednak żadnego odzwierciedlenia w Viewporcie. Tu wszystko jest nieprzeroczyste i praktycznie nie mam nad tą przezroczystością kontroli w Viewporcie. Pokazywanie i niepokazywanie obiektów zależy od położenia innych obiektów, które są również pokazywane i ukrywane - o tym decyduje lektor. Zależy mi więc bardzo nad tym, aby ta przezroczystość (lub jej brak) była odzwierciedlana w Viewporcie. Czy jest taka możliwość a jeśli tak, to jak to osiągnąć? Ujęcie jest długie (ponad dwa tysiące ramek), obiektów kilka. RenderingTest puszczam na noc, ale podejrzewam, że takich renderów będzie dużo, czego chcę uniknąć. Będę więc wdzięczny za każdą sugestię, jak odzwierciedlić animowaną przezroczystość w Viewporcie... Dla kilku materiałów jest wykorzystywana mapa Opacity, więc ten slot jest chyba nie do wykorzystywania...
Napisano 26 Styczeń 201312 l Cześć. Z Vrayowymi materiałami zawsze miałem problemy w viewportach. Spróbuj z ustawieniami wyświetlania materiałów, tzn. kliknij na nazwę trybu wyświetlania -> materials -> Realistic Materials with Maps. Nie wiem jeszcze jaką masz tą przezroczystość, czy jest to coś do czego używasz konkretnej mapy opaticy, bo może po prostu możesz animować parametr Visibility? Prawym na zaznaczony obiekt->Obiect properties->General->visibility.
Napisano 26 Styczeń 201312 l Autor Miłosz - dzięki Ci. Zapomniałem zupełnie o trybie wyświetlania Nitros, którego staram się unikać jak mogę ze względu na obciążenie. Ale zawsze jest coś za coś. W każdym razie działa. Ja w końcu wpadłem na to, że przy trybie wyświetlania OpenGL, do slotu opacity wrzuciłem Tiles, gdzie Horiz. i Vert. Coun na 0, Horizontal i Vertical Gap na 0. i animuję kolor Grout. Jednocześnie ta mapa jest wyświetlana w Viewporcie. Gdy jest wyświetlana na biało - obiekt jest nieprzezroczysty, gdy na czarno - przezroczysty. Prosty sposób, który stosowałem już kiedyś w jakimś innym jego wariancie, ale miałem jakieś zaćmienie mózgu. W każdym razie jeszcze raz DZIĘKUJĘ i klikam na plusika.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto