Skocz do zawartości

[3ds Max 2012] animacja/riggowanie podwozia gąsienicowego 3-punktowego


Gość labiel

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie chciałbym przywitać się z szanownymi użytkownikami zacnego forum :)

To mój inauguracyjny post, będę wdzięczny za pomoc.

 

Do rzeczy.

Potrzebuję zaanimować podwozie gąsienicowe wzorowane na konstrukcjach stosowanych np w robotyce. Układ składa się z:

- 2 koła toczące (przód, tył),

- 1 koło wspierające (góra),

- ogniwa połączone w łańcuch.

 

johnny-ro_xswhhan.jpg

 

Animacja ma zawierać:

1. ruch obrotowy wszystkich kół (toczących + wspierającego)

2. ruch ogniw po profilu zdefiniowanym przez spline

3. przemieszczenie koła wspierającego + modyfikacja profilu spline

4. ruch całego podwozia po zdefiniowanym torze

 

 

Aktualnie testowałem.

 

1. Modyfikator Path Deform niestety odpadł w przedbiegach, z względu na zniekształcenia siatki ogniw jakie powstają w trakcie zmiany profilu spline.

 

 

2. Path constraints wykorzystałem do animacji ogniw wzdłuż profilu.Kontrolę edycji punktów profilu ogarnąłem dzięki IK Spline Solver. Ruch obrotowy kół zrobiłem za pomocą funkcji Wire Paremeters, podpinając je do stworzonego dummy. Następnie zlinkowałem pozostałe obiekty do dummy, któremu przypisałem również Path Constraint celem animacji podwozia, tak żeby poruszało się po określonym torze. Włączyłem parametrs Follow i wszystko sie rozjechało. Próbowałem blokować dziedziczenie ruchu za pomocą Link Info niestety skutek był żaden.

 

W czym tkwi problem ? pivoty ? nie można zagęszcząć Path Constraints ?

 

Może znacie jakieś sprawdzone rozwiązania do animacji podwozia gąsienicowego ?

 

Myślałem również nad wykorzystaniem dodatkiem Reactor, ale niestety wycieli z wersji 2012.

Z drugiej strony nie potrzebuje zaawansowanej symulacji fizyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dziękuje za odpowiedź, problem już rozwiązałem, pomoc znalazłem w helpie maxa karcie "Spline IK Solver Rollouts"

 

Błędy były spowodowane błędnym ustawieniem punktu Upnode w zakładke IK Solver Properties.

Zmieniłem domyślny punkt na własny zdefiniowany powyżej podwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności