Skocz do zawartości

[urbanistyka] teren nad jeziorem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

Wrzucam jeden z 2 większych projektów nad którymi pracuje w tym semestrze. Już prawie skończyłem modelowanie i powoli będę zabierał się za wizualizacje także wszelka krytyka jest jak najbardziej na miejscu. Jak wspomniałem narazie wrzucam sam model, jutro planuję skończyć modelowanie i zając się już robieniem materiałów, żeby na spokojnie wyrobić się z planszami. Efekty swojej pracy będę na bieżąco uzupełniał. Ciągle się uczę maxa a najlepiej idzie chyba poprzez krytykę innych.

Chętnie usłyszę też opinie co do projektu, chociaż zmian już w nim żadnych nie planuję bo został zatwierdzony i mam wrażenie, że się spodobał.

 

Projekt na zagospodarownie terenu koło jeziora w sklusku. Jako że jest tam dość spory spadek to projekt zawiera domki do wynajęcia wkopane w ziemię, plus część sportowo - rekreacyjna ( restauracja, basen ). Plan ( nie mojego autorstwa bo pracujemy w 2 osoby, model i wziki będą moje) :

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

 

Pozdr.

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]89181[/ATTACH]

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Tak na dzień dobry to wygląda to jak próba zmiany użyteczności i zagospodarowania bazy wojskowej z hangarami wkopanymi w skarpę wniosek taki mi eis nasunęła po obejrzeniu obrazków przed przeczytaniem opisu ;) Nie wiem czynie lepiej jak byś to umiescił w w dziale architektura tu raczej będzie mały odzew dopóki nie dasz renderów ;)

Napisano

No w sumie masz racje, przeniosę do archi. Miałem szybciej uaktualnić, ale przez egzaminy nie mam czasu się zabrać. Co do hangarów to przyznaje można miec takie wrażenie w sumie ;) projektując myślałem o klimatach typu domy hobbitów, LOTR itp ;)

Napisano

Jeśli tak to drzwi powinny być okrągłe ale nie wiem czy ten patent by przeszedł na naszych uczelniach ;) Co do hangarów skojarzenie było ze wzgledu nawet nie na sam kształt co właśnie przez wygląd frontów, ale na pewno jak już to poteksturujesz to będzie się miało inne wrażenie

Napisano

No juz powoli teksturuje moje bunkry ;) Wersja robocza jeszcze. Pewnie nie wyrobie się żeby dopieścić ten projekt tak jakbym chciał bo w kolejce mam drugi do skończenia a obydwa oddaje za tydzień. Czysty render z maxa. Widac trochę tailing trawy i plaży. W jednym miejscu woda tez coś dziwinie się zachowoła ale to do poprawy jest. Z drzewami i jakimiś krzakami myślę będzie bardziej interesująco wyglądać. Plus post pro w photoshopie jakieś.

Szkoda, że nie mogę nad nim posiedziec tyle ile bym chciał bo bardzo przyjemnie mi się go robi. Także pewnie pobawie się z nim bardziej po sesji żeby mieć coś dobrego do portfolio a na planszach będzie to co uda się zrobic.

 

wewewew.jpg

Napisano

No wygląda ciekawie, wybacz takie skojarzenie, ale dla mnie przypomina to trochę hobbitton, czy jak to tam się w filmie i książkach nazywało;)

Temat jak wspomniałem dość interesujący, a i wizki mogą z tego wyjść ciekawe, ale poradzić jeszcze sobie musisz z kilkoma istotnymi sprawami - po pierwsze woda, która jest dość trudna do zrobienia pod warunkiem że się liczy na realistyczny efekt ( pewno są jakieś pluginy do symulacji cieczy ), po drugie zieleń, a przede wszystkim trawa, która na tak dużym obszarze nie powinna być jednolita, a raczej odpowiednio urozmaicona. Pewnie znalazło by się jeszcze kilka innych rzeczy, ale jak poradzisz sobie z tymi dwoma już będzie bardzo dobrze.

Tymczasem trzymam kciuki i liczę na ładne rendery ;)

Napisano

No skojarzenie jak najbardziej poprawne, a nie bunkry i bazy wojskowe ;) Co do materiałów masz jak najbardziej racje, zobaczymy na ile starczy czasu. Woda jak dla mnie masakra, bardzo trudny materiał z którym nie potrafiłem sobie poradzić. Ale robiłem w sumie pierwszy raz jezioro. Próbowałem z różnymi teksturami wody ale nic mi się nie podobało. W końcu poszedłem na łatwizne i ściągnąłem gotowca z vray materials minimalnie go edytując. O ile na zbliżeniu wygląda znośnie:

sssdsdsd.jpg

o tyle na takim renderze z góry z realizmem wiele wspólnego nie ma. Co do trawy to spróbuję w niektórych miejscach porozsiewać może jakąś większa z vray proxy. Teren jest dość duży dlatego dla ułatwienia zrobiłem trawę displacem. I tak samo na bliższym ujęciu nie ma tragedii, z takiego oddalenia wyglada średnio.

MOże w photoshopie popróbuje też jakiś urozmaiceń zieleni. Jeżeli nie dopieszcze wizek przed zaliczeniem to napewno po nim jak będę miał troche wolnego w ramach dalszej nauki.

 

Pzdr

Napisano

No to powoli widać efekt końcowy. Wrzucam wizki. Od początku do końca robiłem tylko ujęcie nocne, reszta model i render mój, postpro kumpla. Z efektu jestem zadowolony, jeszcze tylko skleić plansze i można zaliczać. Chętnie usłysz co macie do powiedzenia na temat tej pracy. Pozdr

wiz_duza22.jpg

domki.jpg

molo22.jpg

plaza.jpg

noc.jpg

 

Ta pierwsza jest rozjaśniona trochę w rogach, ale tam będą mapki wrzucone na planszach.

Napisano

Bardzo fajne wizki szczegolnie ta trzecia przypadła mi do gustu (fajna woda). W ostatniej moim zdaniem kadr troche slaby - połowa wizki to nudna woda i piach a jej treść mało wyeksponowana. Myśle ze obniżenie lini horyzonu by pomogło - perspektywa byłaby bardziej naturalna no i sam widok bardziej treściwy:). Swoja droga widze ze zmieniles teksture trawy i wode, troche szkoda ze nie pokazales zaktualizowanych czystych renderow.

Napisano (edytowane)

Dzięki za komentarze. Tekstur nie zmieniałem. W ogóle średnio z czasem na dopracowanie wszystkiego było także dużo rzeczy poszło w postpro. Tutaj przykładowy czysty render:

fgfbgbf.jpg

wewewe.jpg

Zabawne zadanie. Urbanistyka bez "urbs".

Co masz na myśli? ;) Teren rzeczywiście nie za duży jak na urbanistyke, ale w sumie wszędzie trzeba się umieć jakoś odnaleźć. Jeśli interesuje Cię sam projekt to wrzucam plansze, mam nadzieje, że będa czytelne w tym rozmiarze. Większego nie mogłem wrzucić. Chętnie poznam Twoją opinie. Ogólnie to dookoła raczej nic nie ma, drzewa, trawa ;)

plansza1_A3.jpg

plansza2_A3.jpg

plansza3_A3.jpg

plansya4_A3.jpg

Pzdr

 

Edit: załapałem urbs ;) lepiej późno niż wcale ;) no niby bardziej pod usługówke to wszystko podpada no ale na to wpływu nie mam co tam sobie wymyślą.

Edytowane przez rdawlud
Napisano

Niezłe postpro, wizki wyglądają dzięki temu naprawdę nieźle. Taki efekt można by uzyskać w etapie renderingu 3d, jednak trzeba by na to poświęcić więcej czasu ( a z tego co pisałeś, nie posiadałeś zbyt wiele ) no i wymagało by to mocnego kompa ( duża ilość zieleni ).

  • Like 1
Napisano

Rafał wyrabiasz się co raz fajnie ci idzie wizualizowanie jak także tworzenie projektów, a szczerze mówiąc szkoda z ktoś nie wprowadzi w życie tego projektu bo całkiem sensowne wyszło wam zagospodarowanie tego terenu. Przez czysta ciekawość robiliście symulacje kosztów wykonania takiego projektu ?

Napisano

Dzięki za opinie. Symulacji kosztów nie robiliśmy. Ale zdaje sobie sprawę, że byłyby dość wysokie i przez to projekt miałby szanse realizacji równe zeru.

Jest to projekt konkursowy, bo nasz prowadzący dogadał się z wójtem gminy i robiliśmy na zaliczenie zagadnienie konkursowe. Byliśmy obejrzeć teren, mieliśmy spotkanie z wójtem na którym opowiedział nam o gminie, oczekiwaniach itp. I przed projektem musieliśmy podjąć decyzje czy chcemy zrobić coś co naszym zdaniem naprawdę dobrze by tam wyglądało, projekt nam się będzie podobał i będzie dobrze w portfolio wyglądał czy skupić się na realnym podejściu do sprawy i zrobić cos przyziemnego co miałoby jako takie szanse powodzenia.

Ale po tym jak wójt powiedział,że oni na tym terenie widzieliby jakąś świetlice może, z ping pongiem czy czymś to stwierdziliśmy, że robimy swoje ;) chociaż troche szkoda, że kosztorys nie był wymagany bo sam ciekawy jestem ile by to wyszło. Niestety jeszcze żadnego kosztorysu na tej uczelni nie robiłem.

 

Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności