Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej!

 

Widze ze straszy tutaj w dziale Hudego, na tyle ze moj watek sprzed dwoch lat nawet jeszcze sie tu kreci, kiedy to chcialem sie go nauczyc, ale szybko zrezygnowalem i zapomnialem z racji braku czasu.

 

Ale teraz wrocilem, uzbrojony po zeby, uparty jak wół, nie dam sie zniechecić! :)

 

A wiec prostych kilka pytan:

 

1) Konfiguracja kompa zeby dzialal plynnie? Sprzet mam nowy, chodzi raczej o system. Cos wyczytalem ze pod linuxem jest stabilniejszy? Jak tak to jakiego byscie polecali - jestem zielony w tym temacie.

 

2) Tutoriale - ktore polecacie? Juz zauwazylem ze wszystko co jest dla wersji 9 i nizej jest o kant dupy

 

3) Najwieksze/najlepsze user community typu forum? Gdzie w razie problemu ludzie szybko pomoga?

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 2,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

3)Od[Force] i forum SideFX

 

2)Generalnie to chyba FirstStep z GoProcedural na vimeo(kanał SideFX), cmivfx(tutaj ostrożnie) i gnomon. Z DT żadnych nie oglądałem też są i na 3dBuzz. Wersja aż tak bardzo znaczenia nie ma, bo wydaję mi się, że chodzi o zrozumienie o co w tym programie chodzi i chwile przebłysku(kiedy odczuwasz autentyczne szczęście ;) ) jak proceduralnie pogrupować te facy. A tak serio to chyba najważniejsze jest samemu wejść w ten program i robić w nim różne rzeczy, aż poczujesz, że go rozumiesz.

 

Piszę to od siebie, ale właściwie dopiero ostatnio udało mi sie rozkminić ten program nieco bardziej i polubić coś więcej oprócz jego teoretycznych możliwości ;)

Napisano
  Juzwa napisał:

Ale teraz wrocilem, uzbrojony po zeby, uparty jak wół, nie dam sie zniechecić! :)

:)

 

  Cytat
1) Konfiguracja kompa zeby dzialal plynnie? Sprzet mam nowy, chodzi raczej o system. Cos wyczytalem ze pod linuxem jest stabilniejszy? Jak tak to jakiego byscie polecali - jestem zielony w tym temacie.

 

Na Linuksie jest na pewno szybszy i ogólnie krojony pod niego, ale pod Windowsem również działa dobrze (na przykład Axis Animation renderuje chyba wszystko w Houdinim i właśnie pod Windowsem).

 

Chodzi o to, że na głębszym poziomie organizacji Houdini lepiej współdziała z Linuksem. Na przykład pod Windowsem używa własnego Pythona, co wybitnie utrudnia używanie zewnętrznych modułów. Poza tym, Houdini to jest taki trochę Linux, z setką narządzi command line, nagminnym używaniem potoków czy zmiennych środowiskowych, językiem skryptowym pochodzącym z tcl itd itd. Nie powinieneś tym sobie zaprzątać głowy na początku

 

Ważna jest natomiast karta graficzna i sterowniki. Houdini wyświetla wszystko w OpenGL (także GUI, nie tylko viewporty) i jest w związku z tym bardzo czuły na problemy ze sterownikami. W grę wchodzą wyłącznie karty Nvidii, ATI może działać, ale może też nie, i nic na to nie poradzisz. Musisz uważać na zmiany sterowników - to znaczy ich unikać :). Większość updatów sterowników Nvidii jest podyktowana optymalizacją pod gry i notorycznie psują działanie profesjonalnych aplikacji OGL.

 

 

  Cytat
2) Juz zauwazylem ze wszystko co jest dla wersji 9 i nizej jest o kant dupy

 

Niezupełnie. Takie na przykład L-Systemy z CMIVFX będą nadal aktualne, także modelowanie, animacja, Chopsy, kompozycja, nic z tych rzeczy nie zmieniło się zanadto w ostatnich latach. Natomiast jeśli chodzi o Mantrę, skrypty, symulacje, powinieneś mieć nowe materiały. Wszystkie darmowe i płatne są na stronie SESI.

 

Powodzenia!

 

ps To miejsce straszy, bo nikt go nie używa. Zacznij używać a przestanie straszyć ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności