Blesik Napisano 11 Luty 2013 Share Napisano 11 Luty 2013 Co zrobić żeby te cienie na suficie były gładsza i może wy mi powiedzie co to za poprzeczne odbicia na szafie i komodzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 11 Luty 2013 Share Napisano 11 Luty 2013 napisz w czym renderujesz. Generalnie do cieni potrzebujesz Area Shadows, roznie to sie nazywa i usykuje zaleznie od renderera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 11 Luty 2013 Autor Share Napisano 11 Luty 2013 wybacz, zapomniałem, mental ray Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 11 Luty 2013 Share Napisano 11 Luty 2013 (edytowane) Jakiego światła używasz? Domyślam się, że Omni Light. Krawędzie są poszarpane ponieważ prawdopodobnie masz domyślny shadow map w opcjach cienia, ustaw sobie raytraced shadow lub area shadow. Area shadow da Ci rozmyty cień (przy odpowiednich ustawieniach). Raytraced shadow Da Ci ostry cień. Jeżeli chcesz aby cień był rozmyty dla świateł z grupy Photometric Lights, musisz ustawić sobie wielkość światła, masz opcje emit light from shape i tam rozwijaną paletę z opcjami do wyboru. a tu jeszcze lektura o rodzajach cieni w maxie: http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-8D5310AC-905B-4883-B163-3DDCFE3C3CAB.htm,topicNumber=d30e341528 edit: poszarpane cienie mogą tez być rezultatem mapy opacity żyrandola o niskiej rozdzielczości Edytowane 11 Luty 2013 przez stormwind Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 11 Luty 2013 Autor Share Napisano 11 Luty 2013 wyszło coś takiego, to mój pierwszy projekt więc może jakieś podpowiedzi? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetunio Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 daj zrzuty ustawień światła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 12 Luty 2013 Autor Share Napisano 12 Luty 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tetunio Napisano 12 Luty 2013 Share Napisano 12 Luty 2013 Po pierwsze, światło odbite od dysku z założenia ma być rozproszone, więc nie zobaczysz kształtów cieni. Point już bardziej, tylko tam nie masz włączonych cieni. Spróbuj z takim światłem: tam gdzie masz ustawione np. shadow map przestaw na Advance Ray trace i zjedź niżej do zakładki Optimization i zaznacz transparent shadows. A w Emit Shape zaznacz Sphere. Wielkością kuli regulujesz wtedy rozproszenie światła. Tylko zbuduj mniej skomplikowaną scenę, taką do testów albo pochowaj elementy takie jak łóżko czy kołdra. Będzie ci się liczyło szybciej a wtedy sam będziesz mógł eksperymentować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 13 Luty 2013 Autor Share Napisano 13 Luty 2013 dzięki, narazie to ja muszę o komputer się postarać bo pracuje na laptopie z zintegrowaną kartą graficzną :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się