Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Jakiego światła używasz?

Domyślam się, że Omni Light.

 

Krawędzie są poszarpane ponieważ prawdopodobnie masz domyślny shadow map w opcjach cienia, ustaw sobie raytraced shadow lub area shadow.

 

Area shadow da Ci rozmyty cień (przy odpowiednich ustawieniach).

Raytraced shadow Da Ci ostry cień.

 

 

Jeżeli chcesz aby cień był rozmyty dla świateł z grupy Photometric Lights, musisz ustawić sobie wielkość światła, masz opcje emit light from shape i tam rozwijaną paletę z opcjami do wyboru.

 

a tu jeszcze lektura o rodzajach cieni w maxie:

http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-8D5310AC-905B-4883-B163-3DDCFE3C3CAB.htm,topicNumber=d30e341528

 

edit:

poszarpane cienie mogą tez być rezultatem mapy opacity żyrandola o niskiej rozdzielczości

Edytowane przez stormwind
Napisano

Po pierwsze, światło odbite od dysku z założenia ma być rozproszone, więc nie zobaczysz kształtów cieni. Point już bardziej, tylko tam nie masz włączonych cieni. Spróbuj z takim światłem: tam gdzie masz ustawione np. shadow map przestaw na Advance Ray trace i zjedź niżej do zakładki Optimization i zaznacz transparent shadows. A w Emit Shape zaznacz Sphere. Wielkością kuli regulujesz wtedy rozproszenie światła. Tylko zbuduj mniej skomplikowaną scenę, taką do testów albo pochowaj elementy takie jak łóżko czy kołdra. Będzie ci się liczyło szybciej a wtedy sam będziesz mógł eksperymentować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności