Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Mam następujący problem:

 

Na scenie znajduje się wiele obektów poobracanych w różnych osiach, chcę przeskalować obiekt w jego jednej osi.

Gdyby był prostopadle do osi sceny to nie ma problemu, chwytam za jedną z osi i skaluję.

 

No ale jeśli obiekt jest przekręcony pod nierównym kątem w każdej osi to czy muszę mieć jego instancję ustawioną prostopadle do sceny żeby móc skalować w jednej osi? Czy nie ma jakiegoś manipulatora który by skalował względem obiektu?

 

Przykład:

Mam na scenie Vray Light obrócony pod nieregularnymi kątami, chce go poszerzyć... a nie da się tego zrobić wpisując size (z jakiegoś powodu dziwnego)

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem jak to do końca w maxie jest rozwiązane w maxie, ale musi byc opcja skalowana Wold Pivot(jeśli obracasz obiekt jego lokalny pivot sie obraca). Nie wiem czy złapałem to końca o co Ci chodzi.

Napisano
  • Autor
Obok guzika skalowania masz rozwijaną listę. Wybierz w niej opcje "local"

 

Dzięki, o to chodziło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności