Napisano 15 Luty 201312 l Witam, Mam następujący problem: Na scenie znajduje się wiele obektów poobracanych w różnych osiach, chcę przeskalować obiekt w jego jednej osi. Gdyby był prostopadle do osi sceny to nie ma problemu, chwytam za jedną z osi i skaluję. No ale jeśli obiekt jest przekręcony pod nierównym kątem w każdej osi to czy muszę mieć jego instancję ustawioną prostopadle do sceny żeby móc skalować w jednej osi? Czy nie ma jakiegoś manipulatora który by skalował względem obiektu? Przykład: Mam na scenie Vray Light obrócony pod nieregularnymi kątami, chce go poszerzyć... a nie da się tego zrobić wpisując size (z jakiegoś powodu dziwnego)
Napisano 15 Luty 201312 l Nie wiem jak to do końca w maxie jest rozwiązane w maxie, ale musi byc opcja skalowana Wold Pivot(jeśli obracasz obiekt jego lokalny pivot sie obraca). Nie wiem czy złapałem to końca o co Ci chodzi.
Napisano 15 Luty 201312 l Autor Obok guzika skalowania masz rozwijaną listę. Wybierz w niej opcje "local" Dzięki, o to chodziło
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto