SabaruK Napisano 19 Luty 2013 Share Napisano 19 Luty 2013 Za pomocą narzędzia o nazwie "line" wyznaczyłem jej kształt i użyłem modyfikatora o nazwie "Sweep" do wygenerowania drogi. Po tej operacji droga ładnie się wygenerowała. W nie których miejscach chciałem ją obniżyć, a w nie których podwyższyć i tu się zaczynają schody. Droga owszem zmienia np. wysokość ale zmienia również kąt nachylenia. Może ktoś wie jak to poprawić? Na koniec dodam że pracuj w programie o nazwie 3ds max 9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoMic Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 Niestety bedzie Ci sie tak to robilo, bo tak wynika z geometrii. Moze sprobuj obejsc to w taki sposob, ze obnizenia i podwyższenia zrobisz w 2 kroku, po zamianie na poly, najlepiej za pomoca FFD. wtedy masz gwarancje ze przechyl nie wystapi regards Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SabaruK Napisano 20 Luty 2013 Autor Share Napisano 20 Luty 2013 Niestety ten modyfikator robi to samo. Ma ktoś jakieś inne pomysły jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 w Sweep odznacz Banking Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 20 Luty 2013 Share Napisano 20 Luty 2013 właśnie chciałem napisać że pewnie odznaczyć banking musisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SabaruK Napisano 20 Luty 2013 Autor Share Napisano 20 Luty 2013 Teraz działa jak należy :). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SabaruK Napisano 21 Luty 2013 Autor Share Napisano 21 Luty 2013 Tak powracając do temu modelowania drogi. Kiedy rysuje za pomocą narzędzia "Line" wzór drogi i potem ją zaokrąglam żeby z tego powstał ładny zakręt to nie zawsze to zaokrąglenie jest jednakowe po obu stronach. O co mi chodzi, to przedstawia rysunek po niżej Jak widać z jednej strony jest ładnie zaokrąglone, a na przeciwko nie za bardzo. Ktoś wie może dlaczego tak się dzieje i jak to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blesik Napisano 21 Luty 2013 Share Napisano 21 Luty 2013 aaaaa, ta cała ścieżka była rysowana jednym pociągnieciem czy była łączona ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SabaruK Napisano 21 Luty 2013 Autor Share Napisano 21 Luty 2013 Jednym pociągnięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deemes Napisano 21 Luty 2013 Share Napisano 21 Luty 2013 zaznaczasz splajna, naciskasz lewym i z rozwinietego manu, w lewym górnym rogu masz różne opcja np. "pokaż krzywe beziera", wtedy modyfikujesz krzywą wg uznania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t0m3k Napisano 21 Luty 2013 Share Napisano 21 Luty 2013 zanim uzyjesz fillet zamien wierzcholki na Corner Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SabaruK Napisano 21 Luty 2013 Autor Share Napisano 21 Luty 2013 Połączyłem że sobą dwa modele za pomocą narzędzia o nazwie "Attach". Teraz chciałem połączyć że sobą linie które się stykają że sobą. Wiem że można owe linie połączyć ze sobą za pomocą werteksów za pomocą opcji zwanej "weld". Owy sposób działa tylko wtedy kiedy są po obydwu stronach modelu werteksy. Niestety jak już po jednej stronie jest, a po drugiej nie to ten sposób nie działa. Dopiero trzeba dorabiać werteksy na drugiej stronie modelu. Jednak takie dorabiana werteksów na dłuższą metę jest czasochłonne. Więc czy jest może jakiś szybki sposób żeby owe linie ze sobą połączyć za jednym zamachem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi