Jump to content

Teczka 3D Pietia


PietiaX
 Share

Recommended Posts

Witam!

 

Zakładam temat w którym mam nadzieję regularnie będę wrzucać swoje wypociny.

Na wstępie ostrzegam dopiero się uczę więc prace zapewne będą razić w oczy ;]

 

Na początek model kobiety do animacji. Plan jest prosty (w teorii...) stworzyć podstawowy model w zetce, zrobić na nim retopo dalej popracować nad detalami, pomalować toto, wypalić mapki, następnie wrzucić do Mayki zrigować, jak będę w stanie i jeśli będzie miało to sens narzucić jakiś muscle system no i animować później ;] Jako, że praca w Zbrushu jest dla mnie nowością (w mayce też za wiele doświadczenia nie mam ale tam sobie poradzę ;) ) będę mieć kilka pytań.

 

Przejdźmy do aktualnego stanu rzeczy:

-głowa, ręce jeszcze nie ruszone

 

womanfront.jpg

 

womanperspective.jpg

 

womanside.jpg

 

womanback.jpg

 

womanperspective2.jpg

 

No więc pytania, jak na razie starałem się stworzyć dobrą bazę, głównie skupiałem się na proporcjach i w miarę możliwości/umiejętności na anatomii przy małej ilości poly.

 

1. Czy przy tworzeniu ogólnej bazy taka szczegółowość modelu jest wystarczająca, czy za wcześnie zacząłem się skupiać na szczegółach?

2. Jeśli jest wystarczająca jak ogarnąć dłonie/palce u nóg a także plecy? Właśnie przystopowałem na rękach i zastanawiam się co z nimi teraz począć, ogólnie zaczyna mi brakować materiału do dłubania (powinienem od początku stworzyć dłonie ze ZSpheres?):

 

womancloesup4.jpg

 

3. Jak dokładny, szczegółowy powinien być model pod re-topologie?

 

No i na koniec wszelkie uwagi na temat poprawności modelu anatomia/proporcje ogółem wsio co przyjdzie wam na myśl mile widziane :) Z góry dzięki za odpowiedź.

 

Peace.

Link to comment
Share on other sites

No ja wiem, że tam są różne modele już gotowe ale jak przynajmniej raz sam nie zrobię to się nigdy nie nauczę. Takie iście/pójście na łatwiznę by to było a jak już przebrnę jakoś przez cały proces będę wiedzieć na co zwracać uwagę, aby w późniejszych pracach nie utrudniać sobie życia. Póki mnie czas nie goni z przyjemnością się przemęczę a raczej pobawię i pouczę na własnych ulepiakach/błędach :)

 

Pytania nadal aktualne, opinie co do aktualnego stanu modelu wręcz wypatrywane :)

 

Pozdrowienia P.

Link to comment
Share on other sites

1. Najpierw zadbaj o dobrą formę porób sobie loopy na oczy, nos, usta, uszy będziesz miał więcej poly przy dłubaniu oczywiście to nie jest konieczne ale często się przydaje. Dopiero potem sobie przechodź na wyższe podziały.

2. Jeśli robisz baze w Zbrushu to powinieneś sobie powyciągać palce ZSpherami.

3.Nie ma określonego schematu ile trzeba mieć detalu żeby robić retopo. Generalnie idea jest taka, że retopo tworzysz po to żeby mieć model low poly, który powiedzmy potem posłuży gdzieś w game devie

Link to comment
Share on other sites

Nie jestem żadnym modelerem-masterem ale jakiś czas temu miałem podobne problemy więc pozwolę sobie udzielić paru rad:

 

1. Model który zamieściłeś ma liczne błędy anatomiczne. Przede wszystkim powinieneś dopracować bryłę na mniejszym poziomie subdivs i dopiero wtedy rzeźbić szczegóły.

 

2. Jeśli używasz Zbrush 4 problem z palcami możesz rozwiązać przy pomocy narzędzia DynaMesh, ponadto możesz dzięki niemu uzyskać taką gęstość siatki jaka ci pasuje. Wyszukaj sobie tutoriale z DynaMesh na Youtube bo to nie jest temat na forum.

 

3. Generalnie zasada jest taka, że retopologię należy robić na skończonym modelu gdy wszystkie detale są już gotowe (chociaż ja czasem łamię tę zasadę). Z kolei jako bazę zwykle rozumie się bryłę zrobioną w jakimś programie do polymodelingu z naniesionymi wszystkimi edgeloopami i następnie eksportowaną do Zbrusha (jeśli zaczynasz od razu w Zbrushu to wtedy zwykle nie mówimy o bazie). Takie są ogólne zasady, możesz oczywiście robić inaczej jeśli tak jest dla ciebie wygodniej.

 

Lee666: imho korzystanie z gotowych modeli gdy się jest początkującym to zły pomysł.

Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzięki za rady!

DynaMesh rox! ;D z każdym dniem znajduję coraz więcej ciekawych zabawek w tej Zetce :D Co do modelu chyba przerobię od początku, tym razem zrobię taką na prawdę low poly bryłę (ale z palcami ;> ), poukładam wsio na miejscu i dopiero zacznę dłubać. Zauważyłem że jak zacząłem robić powyższy model prawdziwe low poly toto nie było ;>

Postaram się zagęścić ruchy i na dniach zamieścić więcej mojego dłubania, coby można się było nad tym poznęcać ^^

Co do uwag anatomicznych jeśli można nakierowujcie bardziej niż "anatomia kuleje" ^^

 

Pozdrowienia P.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy