Gandalf244442 Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 Witam! Zakładam temat bo mam taki drobny problem. Wstępny render wygląda tak. Liście palm to zwyczajny mesh z texturą liścia i kanałem alpha, smoke to blenderowy voxel texture, niebo w tle jest podwójnym cloud texture użytym jako textura globalna. Dlaczego mesh z kanałem alpha nie wyświetla poprawnie smoke, tylko tworzy "dziurę", przez którą widać niebo? Jedyne co mi przychodzi do głowy to ten właśnie kanał alpha, który znając życie w prosty sposób nie współgra z teksturą. Cała scena jest na jednym layerze. Czy da się sprawę załatwić z pomocą Nodów i Layerów? Szukałem trochę na innych stronach, ale raczej niczego nowego się nie dowiedziałem, jak problem był tak dalej jest. Z Czy ktoś z was ma do polecenia jakąś książkę, forum, film, czy cokolwiek, co przedstawia prawie łopatologicznie sztukę compositingu, chciałbym się uczyć dalej, tylko nie wiem z czego.
kolaborant Napisano 10 Marzec 2013 Napisano 10 Marzec 2013 Jest to błąd z którym także się spotkałem. Może spróbuj w ustawieniach render/anti-aliasing ustawić na full sample... czasem ta opcja pomaga zniwelować różne błędy. W tym wypadku cudów bym się nie spodziewał widać, że jest to najwyraźniej błąd w obsłudze kanału alpha w obrębie symulacji dymu/ognia ale cóż zawsze można sprawdzić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się