Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Zakładam temat bo mam taki drobny problem.

 

Wstępny render wygląda tak.

 

 

SieyYTp.jpg

 

Liście palm to zwyczajny mesh z texturą liścia i kanałem alpha, smoke to blenderowy voxel texture, niebo w tle jest podwójnym cloud texture użytym jako textura globalna.

 

Dlaczego mesh z kanałem alpha nie wyświetla poprawnie smoke, tylko tworzy "dziurę", przez którą widać niebo?

Jedyne co mi przychodzi do głowy to ten właśnie kanał alpha, który znając życie w prosty sposób nie współgra z teksturą. Cała scena jest na jednym layerze.

 

Czy da się sprawę załatwić z pomocą Nodów i Layerów? Szukałem trochę na innych stronach, ale raczej niczego nowego się nie dowiedziałem, jak problem był tak dalej jest. Z

 

Czy ktoś z was ma do polecenia jakąś książkę, forum, film, czy cokolwiek, co przedstawia prawie łopatologicznie sztukę compositingu, chciałbym się uczyć dalej, tylko nie wiem z czego.

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jest to błąd z którym także się spotkałem. Może spróbuj w ustawieniach render/anti-aliasing ustawić na full sample... czasem ta opcja pomaga zniwelować różne błędy. W tym wypadku cudów bym się nie spodziewał widać, że jest to najwyraźniej błąd w obsłudze kanału alpha w obrębie symulacji dymu/ognia ale cóż zawsze można sprawdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności