Napisano 4 Marzec 201312 l Witam! Zakładam temat bo mam taki drobny problem. Wstępny render wygląda tak. Liście palm to zwyczajny mesh z texturą liścia i kanałem alpha, smoke to blenderowy voxel texture, niebo w tle jest podwójnym cloud texture użytym jako textura globalna. Dlaczego mesh z kanałem alpha nie wyświetla poprawnie smoke, tylko tworzy "dziurę", przez którą widać niebo? Jedyne co mi przychodzi do głowy to ten właśnie kanał alpha, który znając życie w prosty sposób nie współgra z teksturą. Cała scena jest na jednym layerze. Czy da się sprawę załatwić z pomocą Nodów i Layerów? Szukałem trochę na innych stronach, ale raczej niczego nowego się nie dowiedziałem, jak problem był tak dalej jest. Z Czy ktoś z was ma do polecenia jakąś książkę, forum, film, czy cokolwiek, co przedstawia prawie łopatologicznie sztukę compositingu, chciałbym się uczyć dalej, tylko nie wiem z czego.
Napisano 10 Marzec 201312 l Jest to błąd z którym także się spotkałem. Może spróbuj w ustawieniach render/anti-aliasing ustawić na full sample... czasem ta opcja pomaga zniwelować różne błędy. W tym wypadku cudów bym się nie spodziewał widać, że jest to najwyraźniej błąd w obsłudze kanału alpha w obrębie symulacji dymu/ognia ale cóż zawsze można sprawdzić.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto