Skocz do zawartości

Problem z modelami w formacie FBX


Gość DakoSH

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DakoSH

Witam.

 

Jestem nowy na forum oraz początkujący jeśli chodzi o grafikę 3D, zaczynam pisać pracę inż a mianowicie grę 3D z wykorzystaniem frameworka XNA. Problem na jaki się natknąłem to modele złożone z kilku elementów i wyeksportowaniu tego do formatu *.fbx. Model z jednego elementu po narysowaniu w grze zachowuje się ok, ale model z kilku elementów rozkłada się na czynniki pierwsze i wszystko rysuje się na sobie tak jakby każdy z tych elementów był w punkcie (0,0,0). Szukając rozwiązań ściągnąłem model fbx i zaimportowałem do do 3ds maxa. I jedno co zauważyłem innego w moim narysowanym modelu to to, że wszystkie elementy tego modelu są w punkcie (0,0,0) nawet jak są przesunięte względem siebie.

 

Zna może ktoś rozwiązanie takowego problemu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Możesz spróbować wyeksportować je za pomocą formatu .ASE (wydaje mi się, że bardziej przyjazny format dla większości silników gier 3d).

 

Możesz też pobawić się bezpośrednio w ustawieniach eksportowania jako FBX.

 

Jeśli to też nic ci nie popsuje to możesz spróbować wszystko zAttachować. (attach).

 

Ale poczekaj jeszcze na odpowiedź bardziej doświadczonych osób.

 

A ja od siebie zadam ci pytanie (o ile oczywiście chcesz na nie odpowiedzieć) na jakich jesteś studiach (kierunek, maisto itp. :P).

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DakoSH

Może to coś pomoże.

To jest model zaimportowany z pliku .fbx pobranego z internetu. Przy zaznaczeniu jakiegokolwiek elementu jego koordynaty są 0,0,0. Nie wiem czy jest taka opcja w 3ds maxie czy to zrobiono jakimś konwerterem do plików .fbx

 

https://plus.google.com/u/0/photos/117167959309808382103/albums/5853686569326484689/5853686568332039810

 

https://plus.google.com/u/0/photos/117167959309808382103/albums/5853686569326484689/5853686569719469282

 

5853686568332039810

 

5853686569719469282

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności