Gość DakoSH Napisano 9 Marzec 2013 Napisano 9 Marzec 2013 Witam. Jestem nowy na forum oraz początkujący jeśli chodzi o grafikę 3D, zaczynam pisać pracę inż a mianowicie grę 3D z wykorzystaniem frameworka XNA. Problem na jaki się natknąłem to modele złożone z kilku elementów i wyeksportowaniu tego do formatu *.fbx. Model z jednego elementu po narysowaniu w grze zachowuje się ok, ale model z kilku elementów rozkłada się na czynniki pierwsze i wszystko rysuje się na sobie tak jakby każdy z tych elementów był w punkcie (0,0,0). Szukając rozwiązań ściągnąłem model fbx i zaimportowałem do do 3ds maxa. I jedno co zauważyłem innego w moim narysowanym modelu to to, że wszystkie elementy tego modelu są w punkcie (0,0,0) nawet jak są przesunięte względem siebie. Zna może ktoś rozwiązanie takowego problemu ??
Zernat Napisano 9 Marzec 2013 Napisano 9 Marzec 2013 Możesz spróbować wyeksportować je za pomocą formatu .ASE (wydaje mi się, że bardziej przyjazny format dla większości silników gier 3d). Możesz też pobawić się bezpośrednio w ustawieniach eksportowania jako FBX. Jeśli to też nic ci nie popsuje to możesz spróbować wszystko zAttachować. (attach). Ale poczekaj jeszcze na odpowiedź bardziej doświadczonych osób. A ja od siebie zadam ci pytanie (o ile oczywiście chcesz na nie odpowiedzieć) na jakich jesteś studiach (kierunek, maisto itp. :P). Pozdrawiam.
Gość DakoSH Napisano 9 Marzec 2013 Napisano 9 Marzec 2013 Zernat jestem na informatyce specjalizacja grafika komputerowa... w Dąbrowie Górniczej.
Gość DakoSH Napisano 10 Marzec 2013 Napisano 10 Marzec 2013 Może to coś pomoże. To jest model zaimportowany z pliku .fbx pobranego z internetu. Przy zaznaczeniu jakiegokolwiek elementu jego koordynaty są 0,0,0. Nie wiem czy jest taka opcja w 3ds maxie czy to zrobiono jakimś konwerterem do plików .fbx https://plus.google.com/u/0/photos/117167959309808382103/albums/5853686569326484689/5853686568332039810 https://plus.google.com/u/0/photos/117167959309808382103/albums/5853686569326484689/5853686569719469282
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się