Napisano 9 Marzec 201312 l Witam. Jestem nowy na forum oraz początkujący jeśli chodzi o grafikę 3D, zaczynam pisać pracę inż a mianowicie grę 3D z wykorzystaniem frameworka XNA. Problem na jaki się natknąłem to modele złożone z kilku elementów i wyeksportowaniu tego do formatu *.fbx. Model z jednego elementu po narysowaniu w grze zachowuje się ok, ale model z kilku elementów rozkłada się na czynniki pierwsze i wszystko rysuje się na sobie tak jakby każdy z tych elementów był w punkcie (0,0,0). Szukając rozwiązań ściągnąłem model fbx i zaimportowałem do do 3ds maxa. I jedno co zauważyłem innego w moim narysowanym modelu to to, że wszystkie elementy tego modelu są w punkcie (0,0,0) nawet jak są przesunięte względem siebie. Zna może ktoś rozwiązanie takowego problemu ??
Napisano 9 Marzec 201312 l Możesz spróbować wyeksportować je za pomocą formatu .ASE (wydaje mi się, że bardziej przyjazny format dla większości silników gier 3d). Możesz też pobawić się bezpośrednio w ustawieniach eksportowania jako FBX. Jeśli to też nic ci nie popsuje to możesz spróbować wszystko zAttachować. (attach). Ale poczekaj jeszcze na odpowiedź bardziej doświadczonych osób. A ja od siebie zadam ci pytanie (o ile oczywiście chcesz na nie odpowiedzieć) na jakich jesteś studiach (kierunek, maisto itp. :P). Pozdrawiam.
Napisano 9 Marzec 201312 l Zernat jestem na informatyce specjalizacja grafika komputerowa... w Dąbrowie Górniczej.
Napisano 10 Marzec 201312 l Może to coś pomoże. To jest model zaimportowany z pliku .fbx pobranego z internetu. Przy zaznaczeniu jakiegokolwiek elementu jego koordynaty są 0,0,0. Nie wiem czy jest taka opcja w 3ds maxie czy to zrobiono jakimś konwerterem do plików .fbx https://plus.google.com/u/0/photos/117167959309808382103/albums/5853686569326484689/5853686568332039810 https://plus.google.com/u/0/photos/117167959309808382103/albums/5853686569326484689/5853686569719469282
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto