Jump to content

Problem z modelami w formacie FBX


DakoSH
 Share

Recommended Posts

Witam.

 

Jestem nowy na forum oraz początkujący jeśli chodzi o grafikę 3D, zaczynam pisać pracę inż a mianowicie grę 3D z wykorzystaniem frameworka XNA. Problem na jaki się natknąłem to modele złożone z kilku elementów i wyeksportowaniu tego do formatu *.fbx. Model z jednego elementu po narysowaniu w grze zachowuje się ok, ale model z kilku elementów rozkłada się na czynniki pierwsze i wszystko rysuje się na sobie tak jakby każdy z tych elementów był w punkcie (0,0,0). Szukając rozwiązań ściągnąłem model fbx i zaimportowałem do do 3ds maxa. I jedno co zauważyłem innego w moim narysowanym modelu to to, że wszystkie elementy tego modelu są w punkcie (0,0,0) nawet jak są przesunięte względem siebie.

 

Zna może ktoś rozwiązanie takowego problemu ??

Link to comment
Share on other sites

Możesz spróbować wyeksportować je za pomocą formatu .ASE (wydaje mi się, że bardziej przyjazny format dla większości silników gier 3d).

 

Możesz też pobawić się bezpośrednio w ustawieniach eksportowania jako FBX.

 

Jeśli to też nic ci nie popsuje to możesz spróbować wszystko zAttachować. (attach).

 

Ale poczekaj jeszcze na odpowiedź bardziej doświadczonych osób.

 

A ja od siebie zadam ci pytanie (o ile oczywiście chcesz na nie odpowiedzieć) na jakich jesteś studiach (kierunek, maisto itp. :P).

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Może to coś pomoże.

To jest model zaimportowany z pliku .fbx pobranego z internetu. Przy zaznaczeniu jakiegokolwiek elementu jego koordynaty są 0,0,0. Nie wiem czy jest taka opcja w 3ds maxie czy to zrobiono jakimś konwerterem do plików .fbx

 

https://plus.google.com/u/0/photos/117167959309808382103/albums/5853686569326484689/5853686568332039810

 

https://plus.google.com/u/0/photos/117167959309808382103/albums/5853686569326484689/5853686569719469282

 

5853686568332039810

 

5853686569719469282

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy