Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam Was wszystkich serdecznie.

 

Ostatnio pobrałem ze strony Havok, pakiet do wspomagania animowania. Przepatrzyłem foldery... parę animacji, skryptów, etc.

 

Czy można w jakiś sposób zsynchronizować pakiet od Havoka z Maya 2011? Jakoś nie widzi mi się pisanie skryptów i wyłapywanie błędów. Istnieje plugin wykonujący to zadanie, czy muszę wszystkie skrypty ręcznie dodawać?

 

Czy w ogóle dobrze myślę, bo być może pakiet od Havoka jest osobną częścią całego silnika Havok Vision, i nie można połączyć go z innym programem. Choć uważam, że powinno być połączenie między tymi programami.

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

No, Panowie co tak cicho..., który da radę mi pomóc? Spokojnie bez przepychanek, każde zdanie wezmę pod uwagę.

Czy może jeszcze eksperci tu nie zaglądali?

Edytowane przez Rodriquez
Napisano
Trudno cokolwiek powiedzieć jak sie tego nie używa ;)

 

Rozumiem, ale z doświadczenia wiem, że prawie każdy "duży" silnik lub jego część posiada wsparcie w postaci plugin-ów do oprogramowania Autodesku. Może się mylę, a może nie. I właśnie tu się zaczyna problem.

 

Korzystał ktoś w ogóle z tego pakietu?

Napisano

Witam

 

Jeśli chodzi o "tego" Havoka o którym myślę to owszem korzystało się kiedyś z niego ale w 3dsmax. Nie w Maya. Są teraz jakby jego następcy z których się korzysta obecnie. Dynamica , Bullety, Nucleusy i wiele innych nowszych i szybszych niż Havok. Za dużo więc też nie jestem w stanie pomóc w kwestii tego silnika / pluginu.

 

Pozdro

 

czaps

Napisano (edytowane)
Witam

 

Jeśli chodzi o "tego" Havoka o którym myślę to owszem korzystało się kiedyś z niego ale w 3dsmax. Nie w Maya. Są teraz jakby jego następcy z których się korzysta obecnie. Dynamica , Bullety, Nucleusy i wiele innych nowszych i szybszych niż Havok. Za dużo więc też nie jestem w stanie pomóc w kwestii tego silnika / pluginu.

 

Tylko na stronie producenta pisze, że Havok Animation i Physics ma wsparcie do Maya, ale chyba tylko w postaci konwertowania animacji czy modeli do osi czasu. Natomiast mi chodzi o równoczesną synchronizację pracy w Maya i Havok, tzn. animuję w Maya i jednocześnie to co robię wyświetla się w oknie Havok'a. Taka możliwość była dostępna w CryEngine 3 SDK, jednak już z niego nie korzystam, bo ciężko się optymalizuje.

 

Wspomniałeś o: Dynamica , Bullety... Mam rozumieć, że są to silniki graficzne, bądź ich części? Jeżeli tak, to czy są one darmowe do nauki, czy zastosowań niekomercyjnych?

Edytowane przez Rodriquez
Napisano

To silniki fizyczne podobnie jak Havok ;) Mylisz silniki gier(czy silniki renderujące gier) z silnikami fizycznymi(w sumię Dynamici i Bulleta stworzono do gier ale używa się często przy FXach co można poznać po tym co robi bullet przy zmianie substepów :P )

Napisano
To silniki fizyczne podobnie jak Havok ;)

 

Noo raczej nie... Havok Vision to kompletny silnik graficzny. Natomiast Havok Physics to jakby część tego silnika odpowiadająca za fizykę. Chyba źle mnie zrozumiałeś :).

 

Używałeś tych silników co podałeś wyżej? Są to darmowe engine? Mają otwarty kod czy zamknięty?

 

No i główne pytanie, tak jak w temacie: Synchronizacja Maya + Havok, możliwe? Czy odpuścić?

Napisano
Znając Maye pewnie możliwe, nie znając silnika i sądząc po chyba nikłem popularności odpuścić ;)

Jakie odpuścić?! :)

 

Popróbuje, może coś wykombinuję. Tak czy tak dam znać jak coś zrobię, moooże komuś się przyda. Nie wiem.

Dziękuję wszystkim za pomoc, każda informacja jest cenna, a admina proszę o nie zamykanie tematu, może jeszcze coś ciekawego wleci.

Pozdrawiam

Napisano

Dobra, sprawa wygląda tak... Pobawiłem się trochę, przeglądnąłem skrypty i muszę powiedzieć, że kod jest bardzo nieczytelny.

Chodzi oto, że estetyka kodu nie została zachowana i brak komentarzy bardzo utrudnia czytanie i zrozumienie. Może dlatego, że jestem początkujący i pisano to dla zaawansowanych programistów?

No nic. Przewertowałem większość plików x.h i nie znalazłem żadnych powiązań z Maya. Nie znalazłem kodu pluginu czy choćby nawet konwertera do Maya.

Zapewne źle szukałem. Przez ciężki styl programistów, pliki były oglądane pobieżnie.

 

ALE! Znalazłem parę ciekawych skryptów automatyzujących animację... niestety ale w obecnej postaci, do użytku w programie Havoka. Sama idea jaka została tam zastosowana jest ciekawa i można by zaimplementować do autodesku. Nie bardzo mi się chce, więc poproszę kogoś innego ;).

Skrypty te polegają na na wykonywaniu prostych czynności, powtarzających się wiele razy i z których korzysta więcej niż jeden obiekt.

Przykład: Mając wiele takich samych obiektów, można sklonować i przypisać jeden rig do wszystkich tych obiektów. Następnie animować. Przydatne do np. lawiny skał, gdzie zamiast animować każdy element z osobna można robić to na jednym, a na reszcie wprowadzać poprawki.

W sumie ciekawa sprawa, więc warto jeszcze trochę posiedzieć w tym.

Jak jeszcze wykopię coś ciekawego to podzielę się z Wami.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności