Gość Lukaszenka Napisano 17 Marzec 2013 Napisano 17 Marzec 2013 Witam, tworzymy grę z ekipką ok 10-20 osobową i wszyscy jesteśmy amatorami. Gra będzie toczyła się w naszym mieście i w tej grze będą ogólnie tylko ludzie i zwierzęta z naszego miasta i moje pytanie brzmi jak mamy uzyskać jak najlepszej jakości tekstury np twarzy człowieka z naszego miasta? czy to jest tak że musielibyśmy wynająć jakieś studio fotograficzne i tam porobić zdjęcia z kilku perspektyw twarzy tej osoby i potem już w photoshopie je odpowiednio zrobić na teksture? czy powinniśmy mieć dobrego grafika który namaluje w np photoshopie tą twarz? i koniecznie zdjecie musi być z kilku perspektyw? osobiscie widziałem że niektórzy używają programu facegen w którym użwają zdjęć twarz z jednej perspektywy(tej z przodu). I dodam : 3ds max 2013 - jest najlepszy do tworzenia modeli w 3d, Zbrush 4(najnowszY) - jest najlepszy do sculptingu, 3ds maya 2013 - najlepsza jest do tworzenia animacji 3D, Photoshop - najlepszy jest do obróbki tekstur itd, Adobe audition - najlepszy do obróbki dzwieku itd. Czy to prawda? dobrze rozumuje? z góry bardzo dziekuje za pomoc
Monio Napisano 18 Marzec 2013 Napisano 18 Marzec 2013 Teoretycznie wystarczy ci jedna fotka od frontu wykonana przy oświetleniu bezcieniowym a reszta to ręczne podmalówki. Najlepiej jednak jakby tych zdjęć przynajmniej kilka. Na przykład: front, tył, oba profile i cztery ujęcia z ukosów (3/4), jeszcze by się przydał szot od dołu z ukosa żeby było dobrze widać nos. Najważniejsza sprawa to oświetlenie takie żeby nie było widocznych cieni, to można uzyskać raczej tylko w studio ewentualnie na zewnątrz latem podczas tak zwanej błękitnej godziny. Nawet jak będziecie mieli bardzo dobrej jakości fotki to bez mocnych ręcznych podmalówek się nie obejdzie. Przeceniasz narzędzia. Nie skupiaj się tak na wyborze softu. Ten może być lepszy czy gorszy w pewnych aspektach ale 90% sukcesu to umiejętności twórcy. To absolutnie nie działa tak że jak wybierzesz program A lub B to nagle zobaczysz jakiś duży skok jakościowy w swoich pracach. Nie nie i jeszcze raz nie. Max nie jest najlepszym softem do modelowania, to wystarczająco dobry kombajn w którym zrobisz wyczystko na profesjonalnym poziomie. Tak samo Maya. Nie 3ds maya tylko po prostu maya, ewentualnie Autodesk Maya swoją drogą. Z zbrushem raczej to tak wygląda że to najlepszy pod względem możliwości soft do sculptingu ale są ludzie którzy wolą mudboxa lub 3dcoata. Powtórzę się, dobry wymiatacz zrobi w darmowym sculptrisie cuda do których amator będzie musiał dochodzić latami. Tak o tym myśl. Photoshop to standard wszędzie jako narzędzie do rastrów ale teksturki można też malować od razu w 3d w takich programach jak mudbox czy 3dcoat. Skoro jest was 10 powinniście zdecydować się na jeden konkretny pakiet 3d żeby móc bez problemu wymieniać się plikami. Sama organizacja projektu od tej strony to jest już gruba sprawa. Jak chcesz każde zadanie robić w innym sofcie to się pogubicie. Na koniec mam jeszcze taką delikatną sugestie. Skoro jesteście amatorami i chcecie umoczyć stopę w amatorskim gamedevie to może nie zaczynajcie tej przygody od kradzieży softu za setki tysięcy złotych, he? ;) Unity ma wersje darmową w której można zrobić bardzo fajne gierki a darmowy Blender 3d jest na tyle rozwinięty że spokojnie wam starczy to wiekszości zadań i nawet nie wykorzystacie 1/10 jego potencjału. Znam profesjonalne studia które są ustawione na blenderze a to niezaprzeczalnie znaczy że się da.
mirach Napisano 18 Marzec 2013 Napisano 18 Marzec 2013 I dodam : 3ds max 2013 - jest najlepszy do tworzenia modeli w 3d, Zbrush 4(najnowszY) - jest najlepszy do sculptingu, 3ds maya 2013 - najlepsza jest do tworzenia animacji 3D, Photoshop - najlepszy jest do obróbki tekstur itd, Adobe audition - najlepszy do obróbki dzwieku itd. Chleb Zytni jest najlepszy do gryzienia, Zupa Ogorkowa jest najlepsza na pierwsze danie, Odgrzewany Kotlet jest najlepszy na drugie danie, a Komunistyczna Partia Demokratycznych Republikanów zapewni ze wszystkim bedzie sie najlepiej żyło. Wybacz, poniedzialek, nie moglem sie powstrzymac. Co do twarzy to Monio w zasadzie wyczerpal temat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się