Jump to content

Grafika i Przyszłość - Pare pytań...


Kir4
 Share

Recommended Posts

Witam, chciałbym się dowiedzieć paru rzeczy mam nadzieję że będzie ktoś w stanie odpowiedzieć mi na pytania które podam niżej.

 

1. Czy droga freelancera z portfolio ( własna gospodarka ) jest opłacalna ? Czy stawiać się bardziej na nie swoim fotelu czyli pracować w firmie ? Jako freelancer trzeba spędzać bardzo dużo czasu przy komputerze, bo raz na miesiąc się trafi 500zł raz 10k zł, a tak jak mam pracę stałą powiedzmy za 3000zł brutto na początek będzie wystarczalne? Dodam że mam 17 lat i wybieram się do szkoły / studia graficzne o profilu związanym z grafiką 3D. Chyba że bardzo mi dobrze pójdzie ( na to liczę ) i trafię na dość dobrą ofertę i nie będę musiał mieć wykształcenia z profilu graficznego.

 

2. Czy pracował ktoś w IPM Poland w Warszawie ? Mógłby ktoś opowiedzieć czy są stawki wysokie oraz czy w formie reklamy są wykorzystywane sceny w 3D czy tylko plakaty, boardy itp.?

 

3. ( Pytanie dla doświadczonych - za granicą) I jak wygląda praca za granicą Holandia albo Anglia czy szukają sporo ludzi na stanowiska graficzne ? Obiło mi się o uszy że średni graficy za mniej niż 20 euro/dolarów na godzinę nie robią.

 

4. Od połowy roku siedzę przy Cinema 4D z przerwami i już go opanowałem w dość nawet dobrym stopniu ale widzę że dużo firm szuka ludzi co mają wprawę z 3Dmax'em, i się zastanawiam czy nauka kolejnego oprogramowania ma sens i czy będzie opłacalne ?

 

5. Gdybym pracował w domu to lepiej pracować na godziny czy umówić się że za model 300zł ?

 

6. Jak modele mają poniżej 30k polygonów to mogę je użyć w grze ale pytanie brzmi czy każdy model może mieć maksymalnie 30k polygonów czy cała mapa ?

 

7. Czy modele Low Poly są droższe od High poly mowa tutaj na przykład o samochodach czy wnętrzach i zewnątrz ?

 

8. Jaki polecacie modeling pod Low poly ? Chciałbym rozwijać umiejętności w modelingu, architektura, sculpt + FX'y. Ale na czym się najbardziej skupić na modelingu czy sculpt albo efekty w 3D ?

 

9. Czy mógłby ktoś pokazać przykładowe CV dobrego grafika 3D którego chętnie przyjmą do nie jednej firmy?

 

Zawsze marzyłem pracować w jakiejś dużej firmie typu Ubisoft wiem że bez wykształcenia i doświadczenia sporego mogę zapomnieć ? Czy takie firmy właśnie mają swoje siedziby po rozstawiane po całej europie lub można pracować zdalnie czy muszę się wyprowadzić za granicę ? Na razie to tyle pytań, chciałbym abyście to wzięli do siebie te pytania bardzo poważnie, bo na prawdę chciałbym być Grafikiem 3D dobrej klasy i osiągnąć sukces w życiu właśnie na stanowisku grafika. Za każdą sensowną odpowiedź bardzo podziękuję. Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Kurcze, z odpowiedzi na te pytania to mozna ksiazki pisac :)

 

1. Czy droga freelancera z portfolio ( własna gospodarka ) jest opłacalna ?

 

jesli umiesz rozkrecic i utrzymac biznes to tak, jesli nie to nie. Freelancerka to masa roboty poza grafiką. Samo znalezienie klientow jak sie zaczyna to duzy problem.

 

a tak jak mam pracę stałą powiedzmy za 3000zł brutto na początek będzie wystarczalne?

 

nie wiem, a wydajesz na zycie wiecej niz 3000zl miesiecznie czy nie ?

 

I jak wygląda praca za granicą Holandia albo Anglia czy szukają sporo ludzi na stanowiska graficzne ? Obiło mi się o uszy że średni graficy za mniej niż 20 euro/dolarów na godzinę nie robią.

 

szukają, ale nie za wiele (mowie o UK), ale jest tez masa grafikow szukajacych pracy.

 

3Dmax'em, i się zastanawiam czy nauka kolejnego oprogramowania ma sens i czy będzie opłacalne ?

 

Max jest bardzo popularny jesli chodzi o studia graficzne, zwlaszcza wizkowe. Jesli chcesz zwiekszyc swoje szanse na zatrudnienie to oplaca sie znac cos wiecej niz 1 program. Jesli chcesz robic jako freelancer to malo ktorego klienta obchodzi na jakim pakiecie pracujesz, byle obrazek byl ladny :)

 

5. Gdybym pracował w domu to lepiej pracować na godziny czy umówić się że za model 300zł ?

 

zalezy od klienta/zlecenia/ciebie

 

Jak modele mają poniżej 30k polygonów to mogę je użyć w grze ale pytanie brzmi czy każdy model może mieć maksymalnie 30k polygonów czy cała mapa ?

 

sprawdz w tym zrodle w ktorym wyczytales tą specyficzna informacje. Wszystko zalezy od technologi i silnikow, ktore ciagle sie rozwijają.

 

8. Jaki polecacie modeling pod Low poly ? Chciałbym rozwijać umiejętności w modelingu, architektura, sculpt + FX'y. Ale na czym się najbardziej skupić na modelingu czy sculpt albo efekty w 3D ?

 

a jakie są modelingi Low Poly? O,o

Modeling, Sculpt, Architektura i FX'y to dosc szeroki rozstrzal. Zdecyduj sie na cos co cie najbardziej kreci i skup sie na tym.

 

9. Czy mógłby ktoś pokazać przykładowe CV dobrego grafika 3D którego chętnie przyjmą do nie jednej firmy?

 

masz ;)

http://www.luminancestudio.pl/interior.html

 

Zawsze marzyłem pracować w jakiejś dużej firmie typu Ubisoft wiem że bez wykształcenia i doświadczenia sporego mogę zapomnieć ?

 

to jest pytanie, stwierdzenie czy co ?

Jesli sie pytasz czy Ubi przyjmie cie bez doswiadczenia to odpowiedzia jest "nie".

 

Czy takie firmy właśnie mają swoje siedziby po rozstawiane po całej europie lub można pracować zdalnie czy muszę się wyprowadzić za granicę ?

 

w wiekszosci musisz sie wyprowadzac.

 

bo na prawdę chciałbym być Grafikiem 3D dobrej klasy i osiągnąć sukces w życiu właśnie na stanowisku grafika

 

kurcze, jak dobry poczatek listu motywacjynego do jakiejs firmy :) Ale szczerze ci powiem ze te twoje pytania nie maja sie za wiele do tego czy zostaniesz dobrym grafikiem czy nie. Pytasz o jakies drobnostki i detale, a powinienes sie skupic narazie na rozwijaniu umiejetnosci.

 

pozdrawiam i powodzenia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy