Napisano 4 Kwiecień 201311 l Hej, szukałem i szukałem i nie wiem nawet, jak to krótko opisać. Modeluję korzenie drzewa. Wymodelowałem duży korzeń i chciałbym, aby mniejszy oplatał się wokół niego, tzn. bym mógł ten mniejszy przesuwać, a on nie przechodził by przez ten większy, ale kładł się na nim i napotkawszy opór nie mógł przejść przez niego na wylot. Może macie jakieś inne koncepcje na wymodelowanie splotu czy podobnej struktury- jeśli tak, to proszę o podpowiedzi.
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Hej, szukałem i szukałem i nie wiem nawet, jak to krótko opisać. Modeluję korzenie drzewa. Wymodelowałem duży korzeń i chciałbym, aby mniejszy oplatał się wokół niego, tzn. bym mógł ten mniejszy przesuwać, a on nie przechodził by przez ten większy, ale kładł się na nim i napotkawszy opór nie mógł przejść przez niego na wylot. Może macie jakieś inne koncepcje na wymodelowanie splotu czy podobnej struktury- jeśli tak, to proszę o podpowiedzi.
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Jaki soft bo to ważne? A swoja droga to dość skomplikowana sprawa. O jaki splot Ci chodzi, pokaz jakiś obrazek chociaż, który moglby naprowadzić na temat.
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Jaki soft bo to ważne? A swoja droga to dość skomplikowana sprawa. O jaki splot Ci chodzi, pokaz jakiś obrazek chociaż, który moglby naprowadzić na temat.
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Tak się przejąłem pierwszym postem, że aż zapomniałem o tym napisać. 3ds max. Na screenie widać zaznaczony mniejszy korzeń. Przy normalnym trybie i przesuwaniu punktów mniejszy korzeń zawsze "wchodzi", przenika się z tym drugim i modelowanie jest dosyć uciążliwe - - - Updated - - - dodaję link do screena jeszcze raz: http://tinypic.com/view.php?pic=zl2a15&s=6 - - - Updated - - - dodaję link do screena jeszcze raz: http://tinypic.com/view.php?pic=zl2a15&s=6
Napisano 4 Kwiecień 201311 l Tak się przejąłem pierwszym postem, że aż zapomniałem o tym napisać. 3ds max. Na screenie widać zaznaczony mniejszy korzeń. Przy normalnym trybie i przesuwaniu punktów mniejszy korzeń zawsze "wchodzi", przenika się z tym drugim i modelowanie jest dosyć uciążliwe - - - Updated - - - dodaję link do screena jeszcze raz: http://tinypic.com/view.php?pic=zl2a15&s=6 - - - Updated - - - dodaję link do screena jeszcze raz: http://tinypic.com/view.php?pic=zl2a15&s=6
Napisano 4 Kwiecień 201311 l No teraz wiem oco chodzi. No niestety niejeden ma taki problem jak TY. Najprostszym sposobem(widziałem na screanie, ze masz Graphite Modeling), będzie wejście w vertex mode i Graphite zakladka Freeform-->Paint Deform-->Shift. Ta funkcja ułatwi Ci przesuwanie wertexow małego korzenia tak aby nie stykal się z dużym(odpowiednio dostosuj wielkość brusha i sile). Prostszego sposobu nie widze, jak reczne przesuwanie wertexow i tam gdzie potrzeba dodanie nowego loopa. Można tez zrobić na splajnach, ale czy latwiej i prościej to nie wiem Edytowane 4 Kwiecień 201311 l przez MariushO
Napisano 4 Kwiecień 201311 l No teraz wiem oco chodzi. No niestety niejeden ma taki problem jak TY. Najprostszym sposobem(widziałem na screanie, ze masz Graphite Modeling), będzie wejście w vertex mode i Graphite zakladka Freeform-->Paint Deform-->Shift. Ta funkcja ułatwi Ci przesuwanie wertexow małego korzenia tak aby nie stykal się z dużym(odpowiednio dostosuj wielkość brusha i sile). Prostszego sposobu nie widze, jak reczne przesuwanie wertexow i tam gdzie potrzeba dodanie nowego loopa. Można tez zrobić na splajnach, ale czy latwiej i prościej to nie wiem Edytowane 4 Kwiecień 201311 l przez MariushO